Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajności

Damian Marusiak | 13-09-2024 17:30 |

Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajnościKońcówka wakacji obrodziła w premiery gier na PC oraz konsolach obecnej generacji. Najpierw dostaliśmy Black Myth: Wukong, który zaoferował świetnej jakości oprawę graficzną i wysokie wymagania sprzętowe, ale i tak okazał się sukcesem sprzedażowym (ostatnie dane mówią o ponad 18 milionach egzemplarzy). Chwilę później dostaliśmy Star Wars Outlaws, któremu z kolei oberwało się za stan techniczny. Potem, na PlayStation 5, dostaliśmy platformówkę Astro Bot i finalnie zakończyliśmy falę premier wraz z grą Warhammer 40,000: Space Marine 2. Dla fanów popularnego uniwersum ta ostatnia premiera była zapewne największym wydarzeniem, tym bardziej że dostaliśmy dopracowaną, dobrze działającą i wciągającą grę, w której hektolitry krwi leją się wręcz strumieniami. My dostaliśmy dostęp zarówno do wersji PC jak i PlayStation 5 i postanowiliśmy zrobić porównanie obu wydań.

Autor: Damian Marusiak

Warhammer 40,000: Space Marine 2 toczy się już po wydarzeniach z pierwszej części, przy czym znajomość jedynki nie jest bezwzględnie wymagana, by cieszyć się z nowej produkcji (choć jak zawsze w tego typu przypadkach, największą frajdę będziemy mieli znając całą historię). Ponownie wcielamy się w postać kapitana Titusa, który należy do oddziału tytułowych Space Marines (kosmiczni Marines). Przechodząc kolejne misje (możemy to robić w pojedynkę lub w trybie kooperacji, przy czym gra została tak skonstruowana, że najwięcej frajdy dostaniemy grając ze znajomymi), naszym celem jest eksterminacja tysięcy (a może i dziesiątek tysięcy, trudno zliczyć patrząc na to, co często dzieje się na ekranie) Tyranidów. Warhammer 40,000: Space Marine 2 został przygotowany z dużym rozmachem, a epickie starcia z bezwzględną hordą obcych jest tutaj na porządku dziennym. Jeśli ktoś lubi uniwersum Warhammera i chciałby zagrać w wyjątkowo brutalną grę akcji, to obecnie nie znajdzie lepszej pozycji.

Warhammer 40,000: Space Marine 2 to najnowsza gra umiejscowiona w popularnym uniwersum. Sprawdzamy i porównujemy ze sobą wersję na PC oraz PlayStation 5, zarówno pod względem jakości obrazu jak i wydajności.

Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajności [nc1]

Warhammer 40,000: Space Marine 2 trochę odchodzi od współczesnych standardów branży gier wideo. Twórcy nie starają się usilnie wprowadzać fotorealistycznej oprawy graficznej. Nie znajdziemy tutaj żadnych elementów Ray Tracingu, podobnie jak technik generowania klatek (przynajmniej na razie). Mimo wszystko gra wygląda nie tylko bardzo ładnie, ale również działa dobrze (no, może poza trybem wydajności na PS5). Generalnie Warhammer 40,000: Space Marine 2 udowadnia, że wciąż można stworzyć grę, która oferuje dobrą optymalizację i jednocześnie nie musi się wstydzić jakością oprawy graficznej.

Warhammer 40K: Space Marine 2 NVIDIA DLSS - rozdzielczość bazowa NVIDIA DLSS - rozdzielczość końcowa AMD FSR - rozdzielczość bazowa AMD FSR - rozdzielczość końcowa
Quality 1280x720
1706x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1280x720
1706x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Balanced 1114x626
1486x835
2259x1270
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1129x635
1506x847
2227x1253
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Performance 960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3840x2160
960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Ultra Performance 640x360
854x480
1280x720
1920x1080
2560x1440
3840x2160-
640x360
854x480
1280x720
1920x1080
2560x1440
3840x2160

W grze nie znajdziemy również żadnej formy HDR. Nie brakuje natomiast dwóch technik skalowania rozdzielczości, choć to bardziej przyda się dla słabszych kart graficznych. Developerzy postawili na starsze rozwiązania w postaci NVIDIA DLSS 2 oraz AMD FSR 2, natomiast w bliżej nieokreślonej przyszłości dojdzie również wsparcie dla DLSS 3 i FSR 3. Obie techniki dostępne są zarówno w formie sztywno ustawionych, predefiniowanych ustawień (Quality, Balanced, Performance, Ultra Performance), jak również w formie płynnego suwaka skalowania. Do porównania wybraliśmy klasyczne tryby jakości, balansu, wydajności i wysokiej wydajności. Nie zabraknie ponadto porównania wersji PC oraz PlayStation 5.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 33

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.