dlaa
Test Horizon Forbidden West PC - Porównanie jakości technik skalowania NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS
Sony swoją ekspansję na rynek PC zaczęło wraz z premierą gry Horizon Zero Dawn. Produkcja do dzisiaj uważana jest za jedną z ładniejszych gier, tym bardziej że jej optymalizacja również stoi na całkiem niezłym poziomie. Od tamtej pory na komputerach ukazały się takie tytuły jak God of War, Spider-Man Remasterd oraz Miles Morales, Days Gone, Ratchet & Clank: Rift Apart czy Returnal. Kilka dni temu natomiast odbyła się premiera Horizon Forbidden West Complete Edition, czyli drugiej części przygód...
Banishers: Ghosts of New Eden z obsługą DLSS 3. Wzrost liczby klatek na sekundę jest znaczący
Gra Banishers: Ghosts of New Eden przypadła do gustu wielu krytykom. PC-towa wersja tytułu oscyluje aktualnie w okolicach średniej 80/100 na portalu Metacritic. Wynika z tego, że studio DON’T NOD dostarczyło udaną produkcję. Gra posiada także wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3, która będzie przydatna zwłaszcza dla osób planujących grać w rozdzielczości 4K, z wyższą częstotliwością odświeżania monitora. W takim przypadku można liczyć na znaczący wzrost liczby FPS-ów.
Horizon Forbidden West PC, Dragon’s Dogma 2 oraz Diablo IV wśród gier, które otrzymają wsparcie DLSS 3 oraz Ray Tracingu
Tegoroczne CES to oczywiście nie tylko zapowiedzi związane z szeroko pojętym sprzętem, ale także omówienie pewnych aspektów tyczących się ściśle gier. Ten rok z pewnością będzie uboższy w znakomite tytuły w stosunku do poprzedniego, aczkolwiek nadal znajdą się interesujące pozycje. Co więcej, w istotnym stopniu zostanie to powiązane z technologicznymi ulepszeniami. Wielu chociażby czeka na pecetową premierę drugiego Horizon Forbidden West.
Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5
Alan Wake 2, po długim oczekiwaniu, jest już dostępny zarówno na PC jak również konsolach obecnej generacji w postaci PlayStation 5 oraz Xbox Series. Jeszcze przed premierą sporą i gorącą dyskusję wywołały wymagania sprzętowe na PC. Te okazały się nadzwyczaj wysokie, choć jednocześnie na maksymalnych ustawieniach graficznych możemy liczyć na bardzo wysokiej jakości oprawę graficzną. Pomimo wysokich wymagań, Alan Wake 2 jest jednak dostępny również na względnie tanich konsolach. Jak bardzo...
Masz problem z jakością anti-aliasingu w Baldur’s Gate 3? Można go rozwiązać, ale wymaga to bardzo dobrego sprzętu
Baldur’s Gate 3 to jedna z najlepszych i najważniejszych gier ostatnich lat. Produkcja zachwyca niemal każdym aspektem, pozostając wierna standardom tworzenia gier sprzed co najmniej kilkunastu lat. Także oprawa graficzna prezentuje ponadprzeciętny poziom, choć nie udało się całkowicie uniknąć problemów optymalizacyjnych. Na tym pięknym obrazie kładzie się także inna drobna ryska, która związana jest z implementacją anti-aliasingu. Można temu jednak zaradzić.
Control w wersji PC otrzymał modyfikację wprowadzającą pełny HDR, ulepszony Ray Tracing oraz wsparcie dla DLAA
Control zadebiutował kilka lat temu i jest to obecnie ostatnia duża produkcja przygotowana przez studio Remedy Entertainment (nie licząc remastera Alana Wake). W tym roku do sprzedaży trafi Alan Wake 2, który wraz z Control tworzy jedno wspólne uniwersum. Osoby, które przed premierą Alana Wake 2 chciałby wrócić do Control, mogą zainteresować się modyfikacją graficzną, która trafiła właśnie na PC. Jest to całkiem solidny zestaw poprawek, na czele z pełną (i bardzo dobrą!) implementacją trybu...
NVIDIA DLAA dostępne w większości tytułów obsługujących DLSS dzięki zastosowaniu specjalnego wrappera
DLSS to przełomowa technika NVIDII, której zastosowanie poprawia radykalnie wydajność gier. Efekt udaje się osiągnąć przy jedynie nieznacznym pogorszeniu jakości wyświetlanego obrazu. Amerykańska firma opracowała także mniej znane rozwiązanie – DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing). Dzięki pracy pewnego modera możliwe jest zaimplementowanie jej do wielu tytułów obsługujących DLSS, co powinno pozytywnie wpłynąć na popularność techniki.
Marvel's Spider-Man Remastered na PC zaoferuje Ray Tracing, obsługę technik NVIDIA DLSS i DLAA oraz absurdalną cenę
Podczas ostatniego pokazu State of Play, Sony wraz ze studiem Insomniac Games potwierdzili prace nad komputerową wersją hitu PlayStation w postaci gry Marvel's Spider-Man Remastered (a także Miles Morales, przy czym samodzielny dodatek wyjdzie jesienią). Gra z Peterem Perkerem w roli głównej zadebiutuje na PC już w sierpniu, toteż producent oraz wydawca podzielili się informacjami na temat wymagań oraz funkcjonalności wersji komputerowej.
AMD Radeon RX 8000 - architektura RDNA 4 skupi się na Ray Tracingu. Z kolei RDNA 5 ma być zbudowane od podstaw
Test laptopa Apple MacBook Air z procesorem M3. Całkiem wydajny i elegancki, ale czy warty swojej ceny?
Intel prosi producentów płyt głównych o zmianę domyślnych ustawień BIOS-u. Sprawa ma związek z niestabilnością procesorów
AMD Radeon RX 8000 - nadchodząca seria kart graficznych ma bazować na niezbyt szybkich pamięciach GDDR6
Reklamy na YouTube zaatakują nawet po zatrzymaniu wideo. Google nie ma litości dla osób bez subskrypcji YouTube Premium