projektowanie gier
Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI
Do stworzenia wiarygodnego świata gry niezbędne są odpowiednio dopracowane postacie niezależne. To właśnie interakcje z nimi są nierzadko istotniejsze od grafiki. Xbox chce uczynić kolejny krok na drodze do budowy zaawansowanych światów w grach. Nawiązano w tym celu współpracę z interesującym start-upem Inworld. Rezultatem mają być narzędzia korzystające z potencjału sztucznej inteligencji, które doprowadzą do przełomu w projektowaniu gier.
Firmament - przy tworzeniu gry posługiwano się usługami opartymi na Sztucznej Inteligencji. Gracze nie są zachwyceni
Przygodową grę Myst wydaną w 1993 roku można uznać za legendarną z uwagi na fakt, że w 1993 roku była najlepiej sprzedającą się produkcją wszech czasów i utrzymywała ten zaszczytny tytuł przez kilka lat. Za jej stworzenie odpowiadało niezależne studio Cyan. Mimo że pierwsze produkcje były dość dobrze oceniane, to najnowszego dzieła - Firmament - nie można do nich zaliczyć. Okazuje się, że twórcy tym razem posiłkowali się "sztuczną inteligencją" przy tworzeniu.
Sztuczna inteligencja i jej modele w projektowaniu gier wideo. Nieskończone przygody czy zalew kiczu i tandety?
Rozwój gier wideo od samych początków wiązał się z postępem sztucznej inteligencji. Kwestia przeciwnika i ruchów drugiej strony miała ogromne znaczenie już przy protoplastach produkcji komputerowych, kiedy to w ramach ćwiczeń strategicznych w trakcie zimnej wojny odgrywano możliwe scenariusze zagłady atomowej. Symulacje związane z działaniami wojskowymi miały ogromny wpływ na rozwój dziedziny - nieprzypadkowo niektórzy badacze właśnie w tym uwikłaniu historycznym upatrują źródeł popularności...
Chris Avellone oczyszczony z zarzutów. Wycofano poważne oskarżenia kierowane pod adresem znanego projektanta gier
Chris Avellone jest legendą światowej branży gier. Miał znaczący wpływ na ostateczny kształt wielu kultowych tytułów, wśród których można wymienić chociażby Fallout 2, Planescape: Torment, Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Divinity: Original Sin 2 i wiele innych. W ostatnich latach musiał mierzyć się z bardzo poważnymi oskarżeniami pod swoim adresem. Teraz projektant i scenarzysta został oficjalnie oczyszczony z najpoważniejszych zarzutów.
AMD Radeon RX 8000 - architektura RDNA 4 skupi się na Ray Tracingu. Z kolei RDNA 5 ma być zbudowane od podstaw
Test laptopa Apple MacBook Air z procesorem M3. Całkiem wydajny i elegancki, ale czy warty swojej ceny?
Intel prosi producentów płyt głównych o zmianę domyślnych ustawień BIOS-u. Sprawa ma związek z niestabilnością procesorów
AMD Radeon RX 8000 - nadchodząca seria kart graficznych ma bazować na niezbyt szybkich pamięciach GDDR6
Reklamy na YouTube zaatakują nawet po zatrzymaniu wideo. Google nie ma litości dla osób bez subskrypcji YouTube Premium