Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA ACE pojawi się wkrótce w pierwszej grze. Technologia może docelowo zrewolucjonizować interakcje z NPC

Łukasz Stefaniak | 21-08-2024 13:30 |

NVIDIA ACE pojawi się wkrótce w pierwszej grze. Technologia może docelowo zrewolucjonizować interakcje z NPCInterakcje z postaciami niezależnymi w grach mogą w przyszłości zmienić się nie do poznania. Technologia NVIDIA ACE pozwoli bowiem rozmawiać z nimi w czasie rzeczywistym. Choć bazujące na sztucznej inteligencji rozwiązanie dopiero raczkuje, to zapowiedziano już jego implementację w pierwszej grze, czyli ciekawie zapowiadającym się Mecha BREAK. Na razie skala będzie bardzo ograniczona, tak jednak zaczynają zwykle wszystkie nowatorskie technologie.

Sieciowa gra akcji Mecha BREAK będzie pierwszym tytułem, w którym zaimplementowana zostanie technologia NVIDIA ACE. Bazujące na AI rozwiązanie posłuży do ożywienia jednej postaci niezależnej.

NVIDIA ACE pojawi się wkrótce w pierwszej grze. Technologia może docelowo zrewolucjonizować interakcje z NPC [1]

Indiana Jones and the Great Circle na PC otrzyma wsparcie dla Path Tracingu oraz NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

NVIDIA ACE zostało zapowiedziane w maju 2023 roku. Wydawało się wtedy, że od praktycznej implementacji tego rozwiązania w grach dzielą nas jeszcze lata. Okazuje się jednak, że ACE trafi do pierwszej produkcji szybciej niż się tego spodziewaliśmy. Technologia NVIDII zostanie wykorzystana do ożywienia jednej z postaci w sieciowej grze akcji Mecha BREAK. Wydaje się, że nadchodząca produkcja z mechami w roli głównej nie jest najlepszym kandydatem na wdrożenie ACE. Interakcje gracza z NPC są bowiem w grach sieciowych w najlepszym przypadku bardzo ograniczone. Mamy tutaj jednak do czynienia ze wstępną wersją technologii, zatem może to być dobry poligon doświadczalny. Twórcy zaprezentowali materiał wideo, który demonstruje działanie omawianej technologii w ich grze. Widać na nim, jak jeden z deweloperów prowadzi konwersację z wirtualną postacią, a także wydaje jej polecenia dotyczące personalizacji mecha.

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000

Warto zaznaczyć, że wszelkie obliczenia związane z funkcjonowaniem modelu językowego, jaki posłużył do ożywienia NPC w Mecha BREAK, są dokonywane lokalnie, o ile posiadamy kartę graficzną GeForce RTX. Całość wykorzystuje bardzo lekki model NVIDIA Minitron 4B, który do prawidłowego działania potrzebuje zaledwie 2 GB VRAM. To kompaktowe rozwiązanie bazuje zaś na znacznie większym modelu Nemotron, który wymaga już co najmniej czterech układów NVIDIA A100. Dzięki temu, że obliczenia są dokonywane lokalnie, możliwe było uzyskanie niezwykle niskiego czasu reakcji NPC. Wynosi on na chwilę obecną około 300 ms. Oczywiście mamy tutaj do czynienia jedynie z demonstracją technologii na przykładzie jednej postaci. Interakcje nie są też tak zaawansowane, jak w przypadku pełnoskalowego modelu Nemotron. Warto jednak odnotować, że to dopiero początki technologii i może ona doprowadzić w przyszłości do prawdziwej rewolucji w branży gier.

NVIDIA ACE pojawi się wkrótce w pierwszej grze. Technologia może docelowo zrewolucjonizować interakcje z NPC [2]

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 54

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.