Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Eleglide Citycrosser to miejski rower elektryczny z mocnym wspomaganiem i trybem jazdy tylko na akumulatorze

Tomasz Duda | 16-06-2023 08:00 |

Eleglide Citycrosser to miejski rower elektryczny z mocnym wspomaganiem i trybem jazdy tylko na akumulatorzeLato przed nami, a to oznacza, że w końcu można cieszyć się cieplejszymi dniami i czasem spędzanym na łonie natury. Chodzi nie tylko o spacery, bieganie, trekking, czy weekendowe lub wakacyjne wyjazdy, ale też o przejażdżki rowerowe. Żeby już na początku wyklarować moje podejście do tematu, napiszę, że sam praktycznie od zawsze używałem i nadal używam prywatnie roweru klasycznego. Mam bowiem takie podejście, że jazdę na rowerze traktuję nie tylko jako przyjemność, ale też jako okazję do wysiłku fizycznego, palenia kalorii i podnoszenia kondycji. Muszę jednak przyznać, że rowery elektryczne (w przeciwieństwie do hulajnóg) kuszą mnie coraz bardziej, bo pozwalają mi wyjechać na znacznie dalszą wycieczkę, niż normalnie byłbym w stanie. W tej recenzji mam przyjemność zaprezentować Wam mieszankę roweru fitness z rowerem miejskim, o wdzięcznej nazwie Eleglide Citycrosser. Co oferuje i czy przyjemnie się nim jeździ? Przekonaj się!

Autor: Tomasz Duda

W pełni rozumiem chęć posiadania roweru elektrycznego. Jasne, że z jednej strony w grę wchodzi moda na wszelkie “elektryki”, ale w tym przypadku dostajesz dwa pojazdy w jednym. Jeśli chcesz zużywać kalorie i robić kondycję, to możesz jeździć tak, jak na normalnym rowerze. Zmęczysz się, spocisz, dotlenisz, ale będziesz czuć zadowolenie z wykonanego treningu. Jednak w każdej chwili masz też drugą opcję. Możesz wyruszyć w trasę nie dla tężyzny fizycznej, lecz po prostu dla przyjemności. Tego typu pojazd ma regulowane wspomaganie elektryczne, które po prostu zmniejsza obciążenie nóg i tym samym redukuje zmęczenie. Masz więc szansę pokonać znacznie większy dystans niż bez wspomagania. Każdy ma inną kondycję i inne możliwości, ale jeśli podczas standardowej przejażdżki robisz rowerem np. 30 km, to na elektrycznym przejedziesz przynajmniej drugie tyle, a i tak zapewne zmęczysz się mniej. Jest też taka opcja, że w jedną stronę jedziesz bez wspomagania, a gdy czujesz już zmęczenie i chcesz zawrócić, to w drodze powrotnej włączasz wspomaganie i bez wielkiego wysiłku wracasz na spokojnie do domu. I to jest właśnie coś, co mi w rowerze elektrycznym podoba się najbardziej.

Eleglide Citycrosser wygląda atrakcyjnie, jest dobrze wykonany, ma bardzo efektywne wspomaganie elektryczne, a nawet pozwala jechać przy użyciu wyłącznie silnika. Nie zawodzi również pod względem zasięgu na akumulatorze. Czy ma jakieś słabsze strony? Owszem! Przeczytasz o nich w tej recenzji.

Eleglide Citycrosser to miejski rower elektryczny z mocnym wspomaganiem i trybem jazdy tylko na akumulatorze [nc1]

Recenzja Navitel Air 15 AL - przenośny, akumulatorowy kompresor powietrza do samochodu, roweru, materaca i piłki

Już na początku warto podkreślić pierwszą istotną cechę roweru Eleglide Citycrosser. Otóż umożliwia on jazdę nie tylko bez wspomagania lub z asystą (w dodatku pięciostopniową), ale też pozwala jechać w trybie pełnego napędu elektrycznego. W testowym zestawie znalazłem gratis w postaci dodatkowych uchwytów, z których prawy wyposażony był w manetkę sterującą silnikiem elektrycznym. Po jej przekręceniu mogłem nie używać nóg w ogóle, a rower i tak rozpędzał się do 25 km/h. Co ciekawe, ta wartość jest zablokowana ze względów prawnych, ale producent nie utrudnia jej odblokowania. W instrukcji obsługi pokazany jest nawet sposób wejścia w ukryte menu, w którym m.in. możesz szybko ustawić wyższy limit prędkości do 32 km/h. Regulacja jest płynna, więc można też jechać wolniej. Innymi słowy: jeśli ktoś ma ochotę na przejażdżkę podobną, jak na hulajnodze, to Eleglide Citycrosser taką funkcję oferuje. Instalacja elektryczna roweru jest już fabrycznie przystosowana do tego typu manetek (ma przewód z odpowiednim złączem). 

  Eleglide Citycrosser
Typ rower elektryczny
Rama około 20,75 cala, aluminiowa
Moment obrotowy 45 Nm
Pojemność akumulatora 360 Wh
Deklarowany czas pełnego ładowania 6,5 h (moc ładowarki 84 W)
Deklarowany zasięg 75 km
Możliwość jazdy tylko z napędem elektrycznym tak
Prędkość ze wspomaganiem lub tylko na silniku 25 km/h (można ustawić 32 km/h)
Liczba trybów wspomagania elektrycznego 5
Liczba biegów mechanicznych 7 (Shimano Tourney)
Dopuszczalne obciążenie 120 kg
Wodoszczelność IPx4
Koła 27,5 cala
Opony 700 x 38C
Hamulce mechaniczne tarczowe, 160 mm
Wyświetlacz LCD 1,75" z podświetleniem
Amortyzatory nie
Oświetlenie tak (przednie zasilane z akumulatora roweru, tylne z baterii), plus dodatkowe odblaski
Bagażnik tak (do 18 kg)
Cena 999 Euro (około 4500 zł)

Eleglide Citycrosser to miejski rower elektryczny z mocnym wspomaganiem i trybem jazdy tylko na akumulatorze [nc1]

Eleglide Citycrosser - montaż

Zakupiony rower wysyłany jest z europejskiego magazynu w kartonie o wymiarach: 133 x 24 x 78 cm (dł/sz/wys). Jest bardzo dobrze zabezpieczony we wnętrzu fragmentami styropianu, piankowymi matami oraz kartonowymi okładzinami, z imponującą domieszką nieodzownych “trytytek”. Rzecz jasna w takim opakowaniu dociera do odbiorcy w formie częściowo złożonej, ale ostateczny montaż i konfiguracja nie stwarzają większych problemów. Owszem, w kartonie znajdziesz instrukcję obsługi również w j. polskim, ale moim zdaniem jeśli chociaż trochę w życiu majsterkowałeś przy rowerze, to nie jest ona absolutnie nieodzowna. W zestawie są też wszystkie konieczne narzędzia, śruby, podkładki, nakrętki, zaślepki, światła i odblaski. Na pierwszy rzut oka zawartość może przytłaczać, ale montaż ogranicza się w zasadzie do przykręcenia przedniego koła, przedniego hamulca, przedniego błotnika, pedałów, kierownicy, oświetlenia i opcjonalnie również bagażnika. Jednym zajmie to pół godziny, innym półtora (włącznie z rozpakowaniem i zdjęciem zabezpieczeń).

Eleglide Citycrosser to miejski rower elektryczny z mocnym wspomaganiem i trybem jazdy tylko na akumulatorze [nc1]

Eleglide Citycrosser to miejski rower elektryczny z mocnym wspomaganiem i trybem jazdy tylko na akumulatorze [nc1]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 87

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.