Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sztuczna inteligencja? Nie, dziękuję. Klienci omijają produkty z dopiskiem "AI" bardzo szerokim łukiem

Sztuczna inteligencja? Nie, dziękuję. Klienci omijają produkty z dopiskiem "AI" bardzo szerokim łukiemSzczoteczka elektryczna, która korzysta z AI, aby skuteczniej wyczyścić twoje zęby! Pralka, która dzięki AI wypierze twoje pranie lepiej niż kiedykolwiek! Podane przykłady wydają się mocno przerysowane, a jednak na rynku już teraz możemy spotkać się z takimi produktami. Sztuczna inteligencja lub dopisek "AI" są pchane na siłę dosłownie do każdego produktu, aby zwiększyć jego sprzedaż. Okazuje się, że skutek jest zupełnie odwrotny od zamierzonego.

Aktualnie wszystkie firmy chcą jak najlepiej wykorzystać popularność, która jest związana z segmentem sztucznej inteligencji, więc reklamują swoje produkty dopiskiem "AI". Okazuje się, że ten zabieg ma odwrotny skutek.

Sztuczna inteligencja? Nie, dziękuję. Klienci omijają produkty z dopiskiem AI bardzo szerokim łukiem [1]

Intel ARC A760A - nowy układ graficzny, który zasili sztuczną inteligencję w nowoczesnych autach. Debiut już wkrótce

Omawiany eksperyment został przeprowadzony przez badaczy z pewnego amerykańskiego uniwersytetu publicznego (Washington State University). Wzięło w nim udział ponad 1000 dorosłych osób, które zamieszkują Stany Zjednoczone. Uczestnicy dostawali proste zadanie: wybrać rzecz, którą są bardziej skłonni kupić. Konkretne produkty opisywane były w dwojaki sposób — jedna grupa przedstawiana była jako "zaawansowana technologicznie", a w drugiej dopisywano, że urządzenia wspierane są "sztuczną inteligencją". Praktycznie wszystkie produkty z dopiskiem "AI" były wybierane dużo rzadziej od tych, które były pozbawione aspektu sztucznej inteligencji. Co ciekawe, z im większym "ryzykiem" wiązał się dany produkt z AI (np. droga elektronika, urządzenia medyczne), tym wyższy był wskaźnik odrzucenia go.

Sztuczna inteligencja? Nie, dziękuję. Klienci omijają produkty z dopiskiem AI bardzo szerokim łukiem [2]

Nowe funkcje w przeglądarce Google Chrome. Sztuczna inteligencja pomoże w sprawniejszym wyszukiwaniu treści

W badaniu podkreślono, że taka sytuacja może być związana z mniejszym zaufaniem do nowych technologii. Spora część osób nie wie, jak funkcjonuje "sztuczna inteligencja", więc występuje tu strach przed nieznanym. Natomiast z samym "AI", które znajduje się w produktach, mamy do czynienia od wielu lat — zmieniła się głównie nazwa, którą w wyniku marketingu przypisano do zwykłych algorytmów. Dla przykładu: algorytm, który analizował działania użytkownika i na tej podstawie podsuwał mu propozycje filmów i seriali, dziś może być zaliczony do sztucznej inteligencji, choć niewiele ma z nią wspólnego. Sporo osób dostrzega wszechobecne nadużywanie tego terminu i ta kwestia także zniechęca ich do zakupu sprzętu z dopiskiem "AI" - i nie ma w tym nic dziwnego.

Źródło: Science Daily
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 49

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.