Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

PlayStation 5 Pro - szczegóły działania takich gier jak Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard i Spider-Man 2

Damian Marusiak | 25-09-2024 17:30 |

PlayStation 5 Pro - szczegóły działania takich gier jak Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard i Spider-Man 2Dwa tygodnie temu Sony oficjalnie zaprezentowało konsolę PlayStation 5 Pro. Oferuje ona nową jednostkę APU od AMD, ze znacznie mocniejszym układem graficznym (zwłaszcza w kontekście Ray Tracingu) oraz wsparciem dla techniki skalowania PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), bazującej na algorytmach AI. Przedsprzedaż ruszy jutro, natomiast premierę zaplanowano na 7 listopada. Choć do debiutu pozostało jeszcze trochę czasu, część developerów podzieliła się pierwszymi szczegółami na temat działania swoich gier na PS5 Pro.

Poznaliśmy więcej szczegółów na temat działania pierwszych gier ze wsparciem dla konsoli PlayStation 5 Pro. Możemy spodziewać się wyższej rozdzielczości, płynności oraz dodatkowych efektów Ray Tracingu.

PlayStation 5 Pro - szczegóły działania takich gier jak Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard i Spider-Man 2 [1]

Ghost of Yōtei - nowa gra od twórców Ghost of Tsushima zadebiutuje w 2025 roku na PlayStation 5 i PlayStation 5 Pro

Bardziej szczegółowe informacje na temat zmian w jakości wizualnej oraz płynności poszczególnych gier, zostały umieszczone w tabeli poniżej. W zdecydowanej większości przypadków zdecydowano się na wprowadzenie nowego trybu, który łączy w sobie jakość wizualną z dotychczasowych trybów Quality / Fidelity (lub je przewyższa), przy jednoczesnym utrzymaniu płynności na poziomie 60 klatek na sekundę. W niektórych przypadkach będzie możliwość grania z jeszcze wyższym framerate'm. Tak będzie w przypadku chociażby Stellar Blade (tryb High Frame Rate z 80 FPS) oraz Resident Evil Village (tryb 120 FPS).

Tytuł gry (Studio) Jak będzie działać na PlayStation 5 Pro?
Gran Turismo 7 (Polyphony Digital) Granie w 4K z Ray Tracingiem również w trakcie wyścigów i w 60 klatkach na sekundę. Wykorzystanie PSSR pomoże zaoferować jeszcze więcej detali na ekranie.
Dodatkowe wsparcie dla rozdzielczości 8K i 60 FPS
Hozion Zero Dawn Remastered / Forbidden West (Guerilla) Tryb obrazu, w którym jakość oprawy graficznej będzie dorównywać lub przewyższać jakością tryb Quality z podstawowego PlayStation 5, jednocześnie utrzymując 60 klatek na sekundę. Zmiany w silniku Decima, by wykorzystać możliwości PS5 Pro w zakresie m.in. jakości renderowania skóry i włosów, lepszej głębi ostrości oraz chmur. Podobne zmiany będą wprowadzone do obu gier
The Last of Us: Part I oraz Part II Remastered (Naughty Dog) Specjalny tryb obrazu z wykorzystaniem skalowania PSSR z 1440p do 4K, przy zachowaniu 60 klatek na sekundę
Oryginalne tryby z PS5 (Fidelity / Performance) pozostaną na PS5 Pro, oferując wyższy framerate i lepszą responsywność w stosunku do bazowego PS5
Marvel's Spider-Man 2, Spider-Man Miles Morales, Spider-Man Remastered, Ratchet & Clank: Rift Apart (Insomniac Games) Wszystkie gry otrzymają nowy tryb "Performance Pro", który zaoferuje rozdzielczość 4K (dzięki PSSR), przy jednoczesnym zachowaniu 60 klatek na sekundę. W przyszłości podobny tryb otrzyma Marvel's Wolverine
Hogwarts Legacy (Avalanche Software) Odświeżone tryby Fidelity oraz Performance zaoferują wsparcie dla skalowania PSSR. Tryb Fidelity otrzyma lepsze efekty Ray Tracingu w zakresie odbić oraz cieniowania
Dragon's Dogma 2 (Capcom) Wsparcie dla PSSR oraz rozszerzone efekty Ray Tracingu
Resident Evil Village (Capcom) Nowy tryb, umożliwiający granie w 120 klatkach na sekundę
Resident Evil 4 Remake (Capcom) Wsparcie dla PSSR w celu zaoferowania wyższej rozdzielczości, przy jednoczesnym zachowaniu lepszej jakości oprawy graficznej. Framerate na poziomie przynajmniej 60 klatek na sekundę
Dragon Age The Veilguard (BioWare) Tryby Quality oraz Performance pozostaną (będą również dostępne na bazowym PS5), ale ich jakość zostanie ulepszona. Tryb Quality (30 FPS) otrzyma lepsze efekty Ray Tracingu. Tryb Performance (60 FPS) otrzyma wsparcie dla RTAO (Ray Traced Ambient Occlusion), który na zwykłym PS5 będzie oferowany wyłącznie w trybie Quality (30 FPS). Wsparcie dla PSSR
Star Wars Jedi: Survivor (Respawn Entertainment) W trybie Quality Mode (30 FPS) otrzymamy rozdzielczość 4K (dzięki skalowaniu PSSR) i z lepszą jakością graficzną. Tryb Performance (60 FPS, również z PSSR) zostanie wzbogacony o efekty Ray Tracingu w zakresie odbić oraz okluzji otoczenia
Rise of the Ronin (Koei Tecmo Games) Lepsza jakość oprawy graficznej i granie w 60 FPS
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater Remake (Konami) Wsparcie dla PSSR - wyższa rozdzielczość oraz bogatsze środowisko w grze, przy zachowaniu wyższej płynności względem PS5 (choć jeszcze bez dokładnych danych)
The First Descendant (Nexon Games) Rozszerzone możliwości w zakresie efektów Ray Tracingu - globalne oświetlenie oraz cieniowanie. Wsparcie dla skalowania PSSR
Alan Wake 2 (Remedy) Tryb Quality (30 FPS) otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu (PS5 nie oferuje żadnych efektów RT). Ulepszony zostanie także tryb Performance (60 FPS), ze skalowaniem do 4K (dzięki PSSR)
Stellar Blade (Shift Up) Wsparcie dla PSSR: Granie w rozdzielczości 4K przy 50 (lub więcej) klatkach na sekundę w jakości zbliżonej lub przewyższającej tryb Quality z podstawowego PS5
Dodanie trybu High Frame Rate, umożliwiający granie w 80 klatkach na sekundę (wymagany ekran z częstotliwością odświeżania 120 Hz)
Final Fantasy VII Rebirth (Square Enix) Nowy tryb Enhanced dla PS5 Pro, łączy płynność z trybu Performance (60 FPS) z jakością obrazu odpowiadającą lub przewyższającą dotychczasowemu trybowi Quality (30 FPS na PS5)
Wsparcie dla PSSR dla trybu Enhanced
The Crew Motorfest (Ubisoft Ivory Tower) Jakość obrazu porównywalna lub wyższa niż w trybie Quality z PS5, ale działająca jednocześnie w 60 klatkach na sekundę; wsparcie dla PSSR
Assassin's Creed Shadows (Ubisoft Quebec) Ulepszony tryb Quality z rozszerzoną wersją Ray Traced Global Illumination. Ogólna lepsza jakość obrazu względem trybu Quality z bazowego PS5 oraz wsparcie dla skalowania PSSR

Sony PlayStation 5 Pro oficjalnie zaprezentowane - znamy specyfikację, datę premiery oraz cenę ulepszonej konsoli

W innych przypadkach możemy liczyć na lepsze efekty Ray Tracingu. W przypadku gry Alan Wake 2, tryb Quality otrzyma efekty śledzenia promieni. Gra w wersji na zwykłą konsolę PlayStation 5 w ogóle nie oferowała żadnej formy Ray Tracingu. Oczywiście ze względu na fakt, że Alan Wake 2 jest mocno wymagający, tryb Quality na PlayStation 5 Pro będzie dalej działał w 30 klatkach na sekundę. Ulepszony zostanie również tryb Performance, działający w 60 FPS-ach, ale dzięki skalowaniu PSSR zaoferuje znacznie lepszą jakość niż dotychczasowy tryb z PS5. Również Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard czy Assassin's Creed Shadows zaoferują lepszej jakości efekty śledzenia promieni. Oczywiście powyższa lista gier to dopiero początek, w kolejnych tygodniach będziemy poznawać więcej szczegółów na temat następnych tytułów, które będą wspierać możliwości PS5 Pro. Przypominamy, że premiera odbędzie się 7 listopada, a według informacji sprzed kilku dni, cena konsoli w Polsce będzie wynosić 3499 złotych.

PlayStation 5 Pro - szczegóły działania takich gier jak Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard i Spider-Man 2 [2]

Źródło: Sony
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 36

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.