Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Meta Quest HDMI Link - gogle VR od Mety mogą już wyświetlać obraz ze smartfonów, konsol i innych urządzeń

Natan Faleńczyk | 16-08-2024 17:00 |

Meta Quest HDMI Link - gogle VR od Mety mogą już wyświetlać obraz ze smartfonów, konsol i innych urządzeńPopularna seria gogli do wirtualnej (i rozszerzonej) rzeczywistości właśnie doczekała się kolejnego usprawnienia. Od początku modele Meta Quest 2, 3 i Pro mogliśmy podłączyć do komputera (zarówno przewodowo, jak i bezprzewodowo), aby przesyłać z niego obraz i wyświetlać go na dużo większym wirtualnym ekranie. Teraz to samo będziemy mogli zrobić praktycznie z każdym sprzętem, który obsługuje wyjście HDMI lub DisplayPort: od smartfona do konsoli.

Popularne gogle VR/AR od firmy Meta właśnie zyskały nowe możliwości. Od teraz możemy przesyłać obraz z konsoli, smartfonów oraz innych urządzeń i wyświetlać go na wirtualnym ekranie w headsecie.

Meta Quest HDMI Link - gogle VR od Mety mogą już wyświetlać obraz ze smartfonów, konsol i innych urządzeń [1]

Zamień fizyczny monitor na kilka ekranów w wirtualnej rzeczywistości. Wystarczą gogle VR i aplikacja Immersed

Dotychczas gogle VR/AR od Mety miały możliwość wyświetlania obrazu z komputera poprzez opcję Air Link (przez łączność Wi-Fi) lub dzięki odpowiedniemu przewodowi USB. Wprowadzona właśnie aplikacja Meta Quest HDMI Link pozwala headsetom Meta Quest 2, 3 i Pro na wyświetlanie obrazu ze wszystkich urządzeń, które mogą skorzystać z wyjścia HDMI lub DisplayPort (mowa więc także o portach USB typu C ze wsparciem dla DP Alt Mode). Otwiera to drogę do obsługi konsol, handheldów, smartfonów i wielu innych sprzętów.

Meta Quest HDMI Link - gogle VR od Mety mogą już wyświetlać obraz ze smartfonów, konsol i innych urządzeń [2]

Meta Quest 3 - recenzja gogli VR, które wprowadzają rzeczywistość mieszaną. Nadeszła nowa jakość wirtualnej rozgrywki

Natomiast w tym wypadku musimy posiłkować się jeszcze jednym elementem, który trzeba dokupić osobno — mowa o karcie przechwytującej sygnał wideo (wymagane klasy: UVC i UAC). Jej koszt jest jednak dość niewielki. Zalecany jest także przewód USB w standardzie 3.0, aby przepustowość była wystarczająca do przesyłania wideo. Mówimy o rozdzielczości 1080p oraz niemal zerowym opóźnieniu. System w naszych goglach musi być także zaktualizowany do odsłony v67. Z kolei wspomnianą aplikację Meta Quest HDMI Link pobierzemy stąd.

Meta Quest HDMI Link - gogle VR od Mety mogą już wyświetlać obraz ze smartfonów, konsol i innych urządzeń [3]

Źródło: Meta
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 16

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.