Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000

Damian Marusiak | 17-08-2024 16:00 |

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000W przyszłym tygodniu do sprzedaży trafi gra Black Myth: Wukong, która będzie kolejną, po Alanie Wake 2, produkcją pokazującą możliwości Path Tracingu (marketingowo nazywanym także pełnym Ray Tracingiem). Już kilka dni temu studio Game Science opublikowało na Steamie specjalny benchmark, pozwalający przetestować karty graficzne pod kątem wydajności w nadchodzącej grze. Teraz NVIDIA promuje tytuł, przedstawiając zalety Path Tracingu oraz publikując wstępne wyniki wydajności kart graficznych GeForce RTX 4000.

NVIDIA opublikowała nowy zwiastun gry Black Myth: Wukong, przedstawiający jakość Path Tracingu w wersji PC. Opublikowano również garść screenów do porównania RTX ON / RTX OFF oraz wstępną wydajność na kartach graficznych GeForce RTX 4000.

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc1]

Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery

Komputerowa wersja Black Myth: Wukong korzysta m.in. z pośredniego oświetlenia z wielokrotnym odbiciem promieni światła, co umożliwia światłu odbijać się dwukrotnie, tworząc w ten sposób realistyczniej prezentujące się oświetlenie oraz okluzję otoczenia. Również efekty cząsteczkowe mogą być w wersji PC oparte na technikach śledzenia promieni, co umożliwia renderowanie odbić ataków, eksplozji oraz ognia. Po włączeniu Path Tracingu, naturalniej prezentują się także wszelkie cienie oraz odbicia np. na wodzie. Ta ostatnia, po aktywacji PT, charakteryzuje się z kolei zaawansowaną kaustyką, uwypuklając miejsca załamań oraz odbić na powierzchni. Zmian jest zatem sporo, ale odbija się to kosztem mocnego spadku wydajności. 

Black Myth: Wukong za darmo dla nabywców kart GeForce RTX 4000. NVIDIA pochwaliła się wydajnością Path Tracingu w grze

Z tego względu, w grze znajdziemy różne techniki skalowania, mające na celu poprawę wydajności. Domyślnym wyborem, będącym częścią silnika Unreal Engine 5, jest skalowanie TSR (Temporal Super Resolution), dalej mamy także NVIDIA DLSS w najnowszej wersji, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 1.3. Przy aktywacji TSR, DLSS czy FSR, użytkownicy mogą jednocześnie korzystać także z generatora klatek. Przy okazji promowania najnowszej gry, NVIDIA zaprezentowała swoje wyniki wydajności kart graficznych GeForce RTX 4000 z generacji Ada Lovelace.

Black Myth: Wukong PC - Path Tracing OFF kontra Path Tracing ON

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc2]
Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc1]

Black Myth: Wukong PC - Path Tracing OFF kontra Path Tracing ON

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc4]
Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc3]

Black Myth: Wukong PC - Path Tracing OFF kontra Path Tracing ON

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc6]
Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc5]

Black Myth: Wukong PC - Path Tracing OFF kontra Path Tracing ON

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc8]
Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc7]

Black Myth: Wukong PC - Path Tracing OFF kontra Path Tracing ON

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc10]
Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc9]

Poniższe wykresy zostały przygotowane w oparciu o testy na maksymalnych ustawieniach graficznych, z Path Tracingiem oraz z włączonym DLSS (zarówno Super Resolution jak i Frame Generation). W Full HD DLSS SR został ustawiony na poziomie Quality i w tym wypadku wszystkie karty, poza GeForce RTX 4060, miałyby uzyskać ponad 60 klatek na sekundę. W Quad HD również posiłkowano się trybem jakości dla skalowania rozdzielczości i tutaj, przynajmniej dla karty GeForce RTX 4080 SUPER, zaprezentowany wynik jest zgodny z tym co sami zaobserwowaliśmy w benchmarku, tyle że na ciut słabszym GeForce RTX 4080. Z Frame Generation, pułap 60 klatek powinien być przekroczony z pomocą przynajmniej GeForce RTX 4070. W upscalowanej rozdzielczości 4K, przy DLSS w trybie Performance oraz z generatorem klatek, potrzebny jest przynajmniej GeForce RTX 4070 Ti SUPER, by uzyskać średnio ponad 60 FPS-ów (choć z prawdopodobnymi spadkami poniżej 60 klatek, zważywszy na fakt, że mocniejszy GeForce RTX 4080 już balansuje na tej granicy). Nawet na GeForce RTX 4090, przy korzystaniu z DLSS Performance oraz z generatorem klatek, nie ma co liczyć na przekroczenie 100 FPS-ów.

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc1]

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc1]

Black Myth: Wukong - NVIDIA prezentuje komputerową wersję gry, jakość Path Tracingu i wydajność kart GeForce RTX 4000 [nc1]

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 208

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.