Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Polscy konsumenci domagają się równego traktowania od Apple. Petycja o nierówności w funkcjonalnościach ma już 16,6 tys. głosów

Polscy konsumenci domagają się równego traktowania od Apple. Petycja o nierówności w funkcjonalnościach ma już 16,6 tys. głosówTrzeciego lipca 2024 roku w sieci pojawiła się petycja mająca na celu poparcie wniosku do polskiego Rzecznika Praw Konsumenta oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nierównego i nieuczciwego traktowania polskich użytkowników przez firmę Apple. W ciągu połowy miesiąca udało się uzyskać wymaganą liczbę głosów, co umożliwiło kancelarii prawnej z Wrocławia podjęcie działań w tej sprawie z inicjatywy Bartosza B. oraz niezadowolonych konsumentów.

Petycja w sprawie nierównego i nieuczciwego traktowania polskich użytkowników przez firmę Apple została podpisana już przez 16,6 tys. konsumentów. Pozwoliło to kancelarii prawnej z Wrocławia złożenie oficjalnego zgłoszenia do Rzecznika Praw Konsumenta oraz UOKiK.

Polscy konsumenci domagają się równego traktowania od Apple. Petycja o nierówności w funkcjonalnościach ma już 16,6 tys. głosów [1]

Apple uznane winnym naruszenia europejskiego aktu o rynkach cyfrowych. Firmie grozi kilkadziesiąt miliardów dolarów kary

Apple w Europie nie ma ostatnio dobrej passy, gdyż naruszenie europejskiego aktu o rynkach cyfrowych (DMA) oraz decyzja o wstrzymaniu funkcjonalności Apple Intelligence na naszym kontynencie odbiły się szerokim echem w branży. Mimo tych globalnych zawirowań, dla Polaków nie jest to nowość, gdyż od lat jesteśmy skrupulatnie pomijani w nowościach od Apple. Jednakże dzięki inicjatywie Bartosza B. oraz niezadowolonych konsumentów, może się to wkrótce zmienić. Petycja w sprawie nierównego i nieuczciwego traktowania polskich użytkowników przez firmę Apple została podpisana już przez 16,6 tys. konsumentów (stan na moment pisania tej aktualności). Pozwoliło to kancelarii prawnej z Wrocławia na złożenie oficjalnego zgłoszenia do Rzecznika Praw Konsumenta oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Polscy konsumenci domagają się równego traktowania od Apple. Petycja o nierówności w funkcjonalnościach ma już 16,6 tys. głosów [2]

Użytkownicy sprzętów Apple stracili sporo pieniędzy. Wszystko przez błąd techniczny, który wystąpił w App Store

Treść petycji zwraca uwagę na brak obsługi asystenta głosowego Siri w języku polskim, mimo że w naszym kraju używanych jest 11 milionów aktywnych urządzeń Apple. Dla porównania Siri obsługuje m.in. języki duński i fiński, gdzie aktywnego sprzętu marki Apple jest dwa razy mniej. Opisano również brak takich aplikacji jak Fitness+, Apple News+, Apple Card i Apple Cash oraz funkcji takich jak satelitarne wzywanie pomocy i wysyłanie wiadomości SMS, brak subskrypcji Apple Podcasts i pewnych funkcji w Apple Maps. Dodatkowo uwzględniono całkowity brak dostępności HomePodów na naszym rynku. Wniosek do instytucji rządowych domaga się wprowadzenia tych funkcjonalności na polski rynek lub, jeżeli nie będzie to możliwe z różnych względów, proporcjonalnego obniżenia ceny sprzedawanych urządzeń marki oraz zadośćuczynienia polskim konsumentom. Jeśli jesteście zainteresowani podpisaniem powyższej petycji, dokładne informacje znajdziecie w tym miejscu.

Źródło: AVAAZ
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 106

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.