T-Mobile - Wykradziono dane ponad 15 milionów klientów
Żyjemy w czasach, w których dane osobiste mają niezwykle dużą wartość i co chwilę dochodzi do wycieków lub ich kradzieży. I choć bezpieczeństwo danych z roku na rok coraz bardziej się rozwija, to zmieniają się również metody jego łamania. W miniony czwartek miał miejsce bardzo nieciekawy precedens, a dokładniej kradzież danych 15 milionów klientów operatora telefonicznego T-Mobile w USA. Wyciek miał miejsce za sprawą naruszenia rozwiązań zabezpieczających od firmy Experian, która zajmuje się usługami informacyjnymi. CEO firmy T-Mobile w swoim oświadczeniu zapewniał, że najważniejszym zadaniem jest pomoc dla klientów będących ofiaram wycieku oraz gruntowny przegląd relacji z firmą, za której to przyczyną doszło do takiej nieciekawej sytuacji.
Czy możemy czuć się bezpieczni, gdy nasze dane trafiły w niepowołane ręce?
Na szczęście, wśród skradzionych danych nie znajdują się numery kont bankowych czy kart kredytowych. Mimo to, pobrane zostały równie ważne dane, takie jak: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania czy numer dowodu tożsamości. To są bardzo cenne informacje, a problem dotyczy nie tylko obecnych klientów, ale również tych potencjalnych. Aby zdobyć te informacje, hakerzy włamali się do systemu działającej w około 40 krajach firmy Experian – agencji z centralą w Dublinie, by sprawdzić wiarygodność kredytową klientów. Skradzione zostały dane osób, które złożyły wnioski o korzystanie z usług T-Mobile w okresie od 1 września 2013 roku do 16 września bieżącego roku.
Firma Experian przyznała się do winy i w ramach rekompensaty umożliwia klientom, których dane zostały wykradzione, 2 lata bezpłatnego monitoringu kredytowego oraz dodatkowe usługi z zakresu ochrony tożsamości. W ostatnich latach ofiarą hakerskich ataków padło w USA wiele dużych przedsiębiorstw, m.in. Ebay, Sony, JP Morgan, Target, a także instytucji, takich jak urząd podatkowy czy rządowa agencja ds. personelu.