UK: dzieci uzależnione od gier otrzymają bezpłatne leczenie
Pod koniec ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje o tym, że Światowa Organizacja Zdrowia planuje uznać uzależnienie od gier komputerowych za chorobę. Specjaliści bowiem doszli do wniosku, że wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem czy konsolą i zaniedbywanie codziennych obowiązków niewiele różni się choćby od innych uzależnień, jak np. od alkoholizmu. I tak słowo ciałem się stało, toteż od dziś w klasyfikacji chorobowej ICD-11, a dokładniej w jednostce chorobowej Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania znajdować się będzie miejsce, na stawianie diagnozy osobom uzależnionym od gier komputerowych. Jednak co chyba równie ważne, National Health Service (służba zdrowia w Wielkiej Brytanii) wprowadza równolegle darmowe leczenie tej przypadłości.
Uzależnienie od gier komputerowych jest już oficjalnie chorobą, a NHS od dziś wprowadza darmowe leczenie dotkniętych uzależnieniem dzieci.
WHO oficjalnie uzna uzależnienie od grania za chorobę
Czy kolejki rodziców z dziećmi będą od teraz ustawiać się pod drzwiami specjalistów, w celu wyplewienia z pociech nałogu, jakim jest granie w gry komputerowe? Być może, jeśli wystarczająco sporo osób dowie się ostatecznie, że od teraz przesadnie granie to już nie tylko niewinna zabawa, a zaburzenie - wówczas tak. Zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie lokalna służba zdrowia zadecydowała, że chore dzieci leczyć trzeba bezpłatnie. Wydaje się, że lekarze będą mieli teraz ręce pełne roboty.
Psychologowie z USA: nie pozwólcie dzieciom grać w Fortnite
Szacuje się, że choroba gaming disorder - jak nazwano ją w krajach anglojęzycznych, może dotyczyć tysięcy młodych ludzi, dlatego też tak ważna jest darmowa pomoc. Zaniedbanie tego stanu, które może mieć miejsce z powodu płatnych wizyt u psychologów czy psychiatrów może sprawić, że ostatecznie rodzice prócz świadomości o chorobie, nie zrobią z nią niczego. Aby rozpoznać chorobą gamingową u chorego, przez co najmniej 12 miesięcy musi występować u niego znaczące upośledzenie funkcji rodzinnych, społecznych czy edukacyjnych wypływające z nadmiernego poświęcania się grom.