Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Twórcy AdBlocka mogą zostać pozwani za blokowanie reklam

Morfeusz888 | 10-12-2014 11:12 |

Wiele serwisów internetowych utrzymuje się głównie z reklam, ponieważ jest to najprostsza forma na utrzymanie się w sieci. Początkowo właściciel danej witryny może zarabiać dosłownie grosze, jednak im serwis popularniejszym tym pieniędzy zaczyna przybywać. Niestety niektórzy nie zdają sobie totalnie sprawy z tego, że reklamy potrafią irytować odbiorców do tego stopnia, iż sięgają oni po programowe rozwiązania. AdBlock to popularna wtyczka do przeglądarek internetowych, której zadaniem jest blokowanie niechcianych i nachalnych reklam, jakich w sieci jest pełno. Aplikacja nie jest oczywiście bez wad, ponieważ przeglądarka działająca z tym dodatkiem znacznie zwiększa zapotrzebowanie na pamięć operacyjną RAM - teoretycznie lepiej poświęcić te kilkanaście megabajtów po to, aby odpędzić się wyskakujących okienek. Niestety cierpią na tym właściciele małych jak i dużych witryn, a niektóre w obliczu strat finansowych potrafią wytoczyć bardzo ciężkie działa przeciwko twórcom wspomnianego pluginu.

Francuskie organizacje o nazwie GESTE oraz IAB France mogą wstąpić na wojenną ścieżkę z firmą Eyeo Gmbh, która obecnie zajmuje się rozwijaniem dodatku. Jaki jest powód wytoczenia aż tak potężnej broni w postaci sprawy sądowej? Wymienione wcześniej organizacje skupiające francuskich wydawców twierdzą, że dodatek AdBlock skutecznie blokuje możliwość zarabiania z reklam przyczyniając się tym samym do strat finansowych. Aktualnie do sądu nie wpłynął żaden pozew, jednak organizacja GESTE zdradziła, że zostały przeprowadzone odpowiednie konsultacje w tej sprawie.

Walka z wiatrakami wchodzi w kolejną fazę?

Z jednej strony jest to prawda, gdyż blokowanie reklam skutecznie zmniejsza przychody, aczkolwiek użytkownicy Internetu z jakiegoś powodu korzystają z tego typu dodatków. Czyżby czysta złośliwość? Obstawiamy jednak inną wersję, a mianowicie nachalność reklam.

Nikt z nas nie lubi wyskakujących okienek z reklamami, prawda?

Nikomu przecież nie przeszkadzałaby spokojna reklama, która widniałaby np. po prawej stronie ekranu. Ktoś, kto nie jest nią zainteresowany po prostu ją zignoruje, innych czytelnik może z ciekawości kliknąć. Niestety niektóre serwisy po wejściu na witrynę wprost zasypują nas reklamami w formie wyskakujących obrazków, których nie da się łatwo zamknąć, albo co gorsza uruchamiają samo odtwarzające się materiały wideo. Może warto się zastanowić nad działaniem reklam w swoim serwisie niż stosować pozwy, które tak naprawdę niczego nie zmienią?

Źródło: LesEchos

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 36

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.