Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Nowe technologie i architektura w AMD Radeon HD 7000

Prolog | 19-12-2011 23:32 |

Z punktu widzenia użytkownika kart graficznych, ważne są oferowane technologie, możliwości i oczywiście wydajność, kultura pracy czy pobór energii, ale wszystko to jest wtórne, a wynika z tego, na co pozwala opracowana architektura i proces produkcji. Zarówno Southern Islands jak i Kepler produkowane będą w 28 nanometrowym procesie technologicznym, który z pewnością ma sporo zalet, ale inżynierowie muszą potrafić je wykorzystać. Advanced Micro Devices nie poprzestało na logicznym, wynikającym z niższego procesu produkcji zmniejszeniu apetytu na prąd i opracowało Zero Core Power. Co przyniesie nowa technologia? Otóż ZeroCore zdaniem producenta pozwoli w tzw. trybie IDLE na utrzymanie apetytu na prąd na poziomie zaledwie 3W i zdaje się, że AMD mówi tu o HD7970 czyli najwydajniejszym GPU...

Oczywiście do czasu, gdy Nvidia wyda konkurenta, który mniej wydajny być nie powinien w sytuacji w jakiej są zieloni, czyli „komfortowego spóźnienia” pozwalającego na dostosowanie oferty do konkurencji. Ale wracając do ZeroCore Power Technology - użytkownicy konfiguracji składających się z wielu kart także powinni być zadowoleni, gdyż producent postanowił opracować system wyłączający zbędne GPU. Jest to o tyle trafne posunięcie, że po wyjściu z gry pracować będzie tylko jedna, niezbędna karta, a nie wszystkie.

Jednak najważniejszą zmianą w stosunku do dotychczasowych konstrukcji jest nowa architektura GCN, która jest pierwszą tak poważną zmianą od serii HD2000. Zerwanie z VLIW miało być stopniowe, ale zdaje się, że AMD poszło krok dalej i Graphics Core Next zagości nie tylko w Tahiti, ale także w GPU o kodowych nazwach Pitcairn i Cape Verde. To pokrzepiająca informacja, bo nie każdy jest hardcorowym graczem potrzebującym czegoś z górnej półki i tym samym nie będzie zmuszony do posiadania nowej-starej karty. Tak więc jeśli ostrzycie sobie zęby na HD7800 czy pokazane dziś HD7700 czy nawet 7600 to możecie poczuć się pewniej w swoim postanowieniu. Rdzeń HD7970 w GCN tworzą jednostki 32 Compute Unit, z których na każdą przypadają 64 jednostki arytmetyczno-logiczne i 16 KB pamięci L1 oraz 64 KB tzw. LDS. System pamięci cache jest jeszcze bardziej rozbudowany i tak na każde cztery wspomniane jednostki przypada jeszcze 48 KB oraz dla całości pamięci drugiego poziomu rzędu 768 KB. Wszystko to służy jak najlepsze i najszybszej wymianie informacji pomiędzy jednostkami wektorowymi i skalarnymi. Dodatkowo na pokładzie znajduje się 128 jednostek Z-Stencil i 32 ROP oraz silniki geometrii zastępujące dotychczasowe silniki graficzne będące parą tesselatora i rasteryzatora. Dokładniej nową architekturę obejrzeć możecie na tym obrazku.

Źródło: DonanimHaber

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.