Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xbox 720 a.k.a. Durango z 6-cio rdzeniowym CPU i dwoma GPU?

Sebastian Oktaba | 02-04-2012 19:25 |

Lubicie plotki o nowych produktach jakie jeszcze nie weszły na rynek, ale mają duże szanse nim trwale wstrząsnąć? Jednym z takich urządzeń wokół którego z dnia na dzień narasta fala spekulacji, jest trzecia z kolei „dorosła” konsola Microsoft, czyli wyczekiwany z niecierpliwością następca arcypopularnego Xbox 360. Maszyna ukrywająca się pod nazwą kodową Durango, to wdzięczny obiekt do domysłów i zgadywanek, chociaż istnieje duże prawdopodobieństwo, że większość znajdzie potwierdzenie w faktach. Niedawno informowaliśmy, iż konsola zostanie pozbawiona napędu optycznego, a tymczasem redaktorzy serwisu VR-Zone poddali w wątpliwość tę informację. Xbox 720 miałby bowiem otrzymać czytnik Blu-ray... Jednak znacznie bardziej interesujące są doniesienia o zastosowanym sześciordzeniowym procesorze oraz karcie graficznej, a zasadniczo dwóch GPU wyprodukowanych przez AMD...

Jednostka centralna Xbox 720 miałaby posiadać sześć rdzeni z czego cztery dedykowane byłyby obsłudze gier, kolejny zaspokoiłby potrzeby systemu operacyjnego, zaś ostatni odpowiadałby za współpracę z kontrolerem Kinect drugiej generacji. Miałoby to nawet swoje uzasadnienie, gdyż Kinect 2 pozwoli na odczytywanie ruchu warg i pojedynczych palców, a to może wymagać sporej mocy obliczeniowej CPU.

Jednak pozostaje pytanie, czemu miałoby służyć drugie GPU? Perspektywa zainstalowania dwóch mocnych układów jest raczej mało prawdopodobna - podniosłoby to znacznie cenę konsoli, która i tak zapewne nie będzie niska. Bardziej sensowna wydaje się koncepcja, że słabszy układ odpowiadałby za obsługę mniej wymagających tytułów bądź multimediów, natomiast właściwe GPU startowałoby w przypadku uruchomienia wymagającej gry. Oczywiście, nikt nie wyklucza swego rodzaju CrossFire...

Ostatnia plotka dotyczy konieczności stałego podłączenie do internetu, jako element systemu walki z piractwem oraz procederem pożyczania gier. Taki zabieg byłby niestety krzywdzący dla wielu użytkowników, ale z pewnością Microsoft nie zawaha się wprowadzić rozwiązania, które zwiększyłoby zyski... Na wszystkie pytania poznamy zapewne odpowiedź dopiero w 2013 roku...

Źródło: VR-Zone

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.