Wymagania sprzętowe Assassin’s Creed IV: Black Flag
Premiera Assassin’s Creed IV: Black Flag zbliża się wielkimi krokami, więc chętni do zobaczenia kolejnej odsłony konfliktu między asasynami i templariuszami, mogą już chyba zacierać ręce. Przygody na lądach i oceanach będą podobno ładniejsze niż kiedykolwiek, bardziej dynamiczne oraz ogólnie lepiej dopracowane od poprzedników. Pecetowcy muszą niestety poczekać na Assassin’s Creed IV: Black Flag dłużej niż właściciele Xbox 360 i PlayStation 3, ponieważ gra zostanie wydana dopiero razem z edycjami next-gen (Xbox One i PlayStation 4), co zrekompensuje znakomitą oprawą graficzną. Jaki będzie koszt takiej zabawy? Firma Ubisoft ujawniła minimalne i zalecane wymagania sprzętowe Assassin’s Creed IV: Black Flag, które nie powalają, ale do najniższych również nie należą. Warto jednak zaznaczyć, że program do uruchomienia wymaga 64-bitowego systemu operacyjnego, co powoli staje się standardem wśród nowych tytułów. Właściciele Windows XP niestety nie pograją. Premiera Assassin’s Creed IV: Black Flag na komputerach osobistych nastąpi 22 listopada.
Minimalne wymagania sprzętowe Assassin’s Creed IV: Black Flag:
- Procesor: Core 2 Quad Q8400 2,6 GHz / Athlon II X4 620 2,6 GHz
- Pamięć operacyjna: 2 GB (minimum)
- Karta grafiki: GeForce GTX 260 / Radeon HD 4870 512 MB pamięci
- Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
- System operacyjny: Windows Vista SP1 64-bit / Windows 7 SP1 64-bit / Windows 8
Zalecane wymagania sprzętowe Assassin’s Creed IV: Black Flag:
- Procesor: Core i5-2400S 2,5 GHz / Phenom II X4 960 3,0 GHz l
- Pamięć operacyjna: 4 GB (zalecane 8 GB)
- Karta grafiki: GeForce GTX 470 / Radeon HD 5850 1GB
- Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
- System operacyjny: Windows Vista SP1 64-bit / Windows 7 SP1 64-bit / Windows 8
Czwartą część przygód asasynów przygarnęła pod swoje skrzydła NVIDIA, co wydawało się naturalną koleją rzeczy, skoro Assassin’s Creed III dodawano do kart graficznych GeForce. Na pewno otrzymamy więc obsługę wygładzania krawędzi TXAA oraz zaawansowaną teselację. Zmiany w grafice będą jednak daleko bardziej posunięte, niż mogłoby się wydawać, bowiem dotknął wielu kluczowych fragmentów gameplaya. Twórcy przygotowali m.in.: specjalny silnik kontrolujący zachowanie fal, wygląd wody, regulujący cykl pogodowy, wygląd roślinności czy warunki atmosferyczne. Zaawansowane oświetlenie globalne też prezentuje się znakomicie. Więcej możecie zobaczyć na poniższym zwiastunie:
Źródło: Ubisoft