Wiedźmin 3: Dziki Gon - Studio nie planuje wydania REDkita
Studio CD Projekt RED rozpoczęło wczoraj udostępnianie dodatku New Game Plus dla swojej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, natomiast dzisiaj to samo rozszerzenie pojawiło się na platformie PC. Warto wspomnieć, że jest to już ostatnie darmowe DLC przygotowane przez polskie studio - w weekend gracze otrzymali jeszcze ważniejszą nowość, a mianowicie pierwsze narzędzie do modyfikowania gry. Oprogramowanie o nazwie MODkit pozwala niezależnym twórcom na tworzenie własnych modów do Wiedźmina 3: Dziki Gon. Mówimy tutaj przede wszystkim o możliwości podmiany modeli, jak również umiarkowanym wpływaniu na świat. Co jest jednak ważne, opisywane narzędzie MODkit nie jest tak rozbudowane, jak prawdziwy kombajn o nazwie REDkit, który został udostępniony dla Wiedźmina 2: Zabójcy Królów.
Wsparcie dla modów jest, ale REDkita prawdopodobnie się nie doczekamy.
Wielu moderów spodziewało się udostępnienia również tego oprogramowania, jednak ostatnie oficjalne informacje pochodzące prosto od CD Projekt RED nie pozostawiają złudzeń. Studio nie planuje wydania REDkita dla Wiedźmina 3: Dziki Gon i nie chce komentować pytań o możliwość udostępnienia tego narzędzia w przyszłości. Warto wspomnieć, że w ubiegłorocznym wywiadzie dla serwisu IGN, firma wspomniała o planach wydania REDkita dla swojej najnowszej gry.
Marcin Momot z CD Projekt RED poinformował na Twitterze, że MODkit jest jedynym oficjalnym oprogramowaniem dla moderów przygotowanym dla Wiedźmina 3: Dziki Gon i nie powinniśmy spodziewać się wydania wspomnianego REDkita. Oczywiście, studio może w przyszłości zdecydować się na rozwój funkcji dla moderów, jednakże na razie (oficjalnie) twórcy nie powinni liczyć na dodatkowe wsparcie. Firma planuje udostępnić dwa płatne dodatki DLC w październiku i na początku 2016 roku, więc to właśnie tutaj może leżeć problem.