Watch Dogs 2 otrzyma DirectX 12 i optymalizację pod AMD
Ubisoft posiada w swoim portfolio wiele znanych i generalnie lubianych serii, aczkolwiek zagrywki stosowane przez koncern przyćmiły jego dawne dokonania, zaś każda kolejna wielkoformatowa produkcja wydaje się kalką poprzedniczki. Poza tym, Francuzi słyną ze spektakularnych trailerów, które mają niewiele wspólnego z efektem końcowym, przynajmniej pod względem oprawy wizualnej. Głosy niezadowolenia z powodu obrania takiej strategii przy budowaniu zainteresowania grami Ubisoftu, można było usłyszeć jeszcze w 2013 roku, chwilę po porównaniu grafiki Watch Dogs z targów E3 2012 oraz E3 2013. Prawdziwa burza wybuchła natomiast po premierze, kiedy okazało się, że developer dokonał poważnych redukcji w warstwie technicznej. Wyniki sprzedaży musiały być jednak zadowalające, skoro udzielono zielonego światła sequelowi.
Pierwsza część Watch Dogs była krytykowana między innymi za horrendalne wymagania sprzętowe, błędy techniczne, wycieki pamięci itp., które skutecznie niwelowały przyjemność z zabawy. Grywalność również nie zachwycała. Miejmy nadzieję, że twórcy wyciągnęli odpowiednie wnioski...
Chociaż już wcześniej pojawiały się przecieki o powstającej kontynuacji, dopiero teraz możemy być stuprocentowo pewni tego projektu, bowiem ogłoszono już wsparcie DirectX 12 w Watch Dogs 2. Chyba nikt oglądający konferencję prasową AMD podczas GDC 2016 nie spodziewał się ujrzeć tam przedstawiciela Ubisoftu informującego, że Watch Dogs 2 oficjalnie powstaje i będzie wspierało DirectX 12. Zaskoczeniem była sama obecność reprezentanta francuskiej korporacji, ponieważ jak dobrze wiemy, twórcy między innymi serii Assassin's Creed czy Far Cry, dotychczas ściśle współpracowali z NVDIA przy tworzeniu PC-towych wersji swoich tytułów. Natychmiast zaczęto więc spekulować, że nowa produkcja Ubisoftu będzie zoptymalizowana pod sprzęt produkowany przez czerwonych, silnie propagujących ideę DirectX 12. Jak będzie wyglądała sytuacja przekonamy się najpewniej dopiero po premierze. Kolejną sprawą, wartą głębszych przemyśleń, jest sama implementacja nowego API.
Z przedstawionego komunikatu wynika, że podstawowym interfejsem graficznym w Watch Dogs 2 pozostanie... DirectX 11. W takim wypadku możliwe byłoby porównanie wydajności obydwu API, niemniej patrząc na aktualne dokonania developerów starających się zachować kompatybilność wsteczną, może to stanowić uciążliwy balast. Owszem, w kilku przypadkach DirectX 12 faktycznie przynosi wzrost wydajności, ale tylko jeśli sparujemy w zestawie słaby procesor i mocną kartę graficzną. W pozostałych scenariuszach progres jest marginalny, a czasami efekty są odwrotne od zamierzonych. Trudno jednoznacznie określić, kto ponosi odpowiedzialność za marnej jakości implementacje - producenci układów graficznych, dostawca API, sterowniki, a może leniwi twórcy gier komputerowych? Bez wątpienia Watch Dogs 2 pomoże to zweryfikować.
Podczas konferencji nie ujawniono niestety żadnej konkretnej daty premiery Watch Dogs 2, ale kolejny potencjalny mega(s)hit Ubisoftu, przewidywany jest na końcówkę bieżącego roku. Możemy się zatem spodziewać jego obecności na tegorocznych targach E3, gdzie zostanie ujawnione więcej pikantnych szczegółów. Do tego czasu pozostajemy jedynie w sferze spekulacji i pobożnych życzeń, aby DirectX 12 tym razem nie okazał się rozczarowaniem. Liczymy także na solidne dopracowanie mechanik rozgrywki. Pierwsza część Watch Dogs była krytykowana między innymi za horrendalne wymagania sprzętowe, błędy techniczne, wycieki pamięci itp., które skutecznie niwelowały przyjemność z zabawy. Grywalność również nie zachwycała. Miejmy nadzieję, że twórcy wyciągnęli odpowiednie wnioski. Jeśli jesteście zainteresowani recenzją Watch Dogs, to zapraszamy pod poniższy link: