Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

The Elder Scrolls V: Skyrim - pierwsze konkrety i screeny!

Sebastian Oktaba | 08-01-2011 13:47 |

W najnowszym numerze czasopisma Game Informer, którego tematem przewodnim miała być piąta odsłona serii The Elder Scrolls, pojawiły się nareszcie pierwsze konkrety dotyczące gry. Jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji zapowiedzianych na 2011 rok, będzie kontynuować tradycyjne podejście do cRPG z otwartym światem i swobodą działania, niemniej pewne zmiany są nieuniknione. Redaktorzy Game Informer dowiedzieli się o The Elder Scroll V: Skyrim całkiem sporo, ale chyba nie wszystkie informacje mogą ucieszyć fanów cyklu, szczególnie zaś ciepło wspominanego Morrowinda. Bethesda Softworks na pewno nie zamierza też iść w kierunku monumentalnego The Elder Scrolls II: Daggerfall, choć planuje wprowadzić do gry nowe możliwość np.: rzemiosło czy uprawę roli. Niestety, level-scalling nie zostanie zniesiony lecz mocno przebudowany i podobnież dobrze przemyślany. Pojawią się także dzieci oraz mnóstwo mniejszych bądź większych nowości. Co z tego wszystkiego wyjdzie, zobaczymy za kilka(naście) miesięcy - zresztą sami przeczytajcie co planują twórcy:

  • Akcja nowej gry będzie toczyć się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w The Elder Scrolls IV: Oblivion.
  • Gracz wcieli się w rolę łowcy smoków (dovahkiin), i najprawdopodobniej będzie on jednym z ostatnich żyjących w Tamriel specjalistów w tej dziedzinie.
  • Bohater będzie mógł reprezentować 10 różnych ras.
  • W Skyrim zwiedzimy pięć dużych miast.
  • Pojawi się opcja szybkiej podróży pomiędzy lokacjami.
  • Na niebie pojawią się smoki, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, największego spośród nich.
  • Podziemia i lochy mają być bardziej zróżnicowane niż w Oblivionie.
  • Bohater będzie zdobywać poziomy, których ma być maksymalnie pięćdziesiąt. Awansowanie uzależnione będzie od poziomu wytrenowania drugorzędnych umiejętności.
  • Po przejściu na kolejny poziom, bohaterowi automatycznie wzrośnie liczba punktów życia. Oprócz tego będzie można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie.
  • W grze pojawi się tylko osiemnaście umiejętności dodatkowych, pewne jest już to, że zniknie Mistycyzm.
  • Zachowany zostanie podział na pięć szkół magii: Illusion, Conjuration, Destruction, Alteration i Restoration.
  • Powróci opcja sprintu. Bohater nie będzie mógł biec tak samo szybko do tyłu, jak do przodu.
  • Skyrim nie będzie oferował podziału na klasy. W grze pojawią się natomiast perki, które będziemy wybierać po awansie na kolejny poziom – skojarzenia z cyklem Fallout jak najbardziej na miejscu.
  • Gra pozwoli zająć się bardzo przyziemnymi rzeczami. Nowy The Elder Scrolls pozwoli uprawiać ziemię, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.
  • Level-scaling, czyli automatyczne dostosowanie siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, będzie obecny w grze, ale w stosunku do poprzedników, zostanie on znacznie rozwinięty. Skyrim będzie na bieżąco sprawdzać nasze dokonania i dostosowywać się do nich. Przykład: kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki. Gra sprawdza, które podziemia odwiedziliśmy i umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dobierając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla bohatera.
  • W grze pojawią się dzieci. Nie wiadomo, czy będzie można je zabijać.
  • Usprawniony zostanie system dialogów. Koniec z wyświetlaniem facjaty na całym ekranie. Nasi rozmówcy będą poruszać się w trakcie dyskusji i wykonywać różne gesty.
  • Mocno zmieniony zostanie także system walki, w Skyrim ma być ona nie tylko bardziej dynamiczna, ale też taktyczna. Każdej z rąk bohatera zostanie przypisana jedna funkcja: np. lewa ręka będzie obsługiwać broń, natomiast druga rzucać zaklęcia. Gra pozwoli obsługiwać dwie bronie jednocześnie.
  • Każdą z broni będzie można zadać decydujący cios, tzw. finisher.
  • Wielką metamorfozę przejdą questy. Otrzymywanie zleceń będzie uzależnione od tego, jak rozwijamy naszego śmiałka. Na przykład napotkany czarodziej może zaoferować nam zadanie, ale tylko wtedy, jeśli sami często korzystamy z magii.
  • Poczynania bohatera będą mieć większy wpływ na otaczający go świat. Wyrzucenie przedmiotu z ekwipunku nie oznacza, że będzie on leżeć w tym samym miejscu do końca przygody. Upuszczony sztylet może zostać podniesiony przez chłopca, który odniesie go bohaterowi lub znaleziony przez bandę oprychów. Ci ostatni mogą pobić się o niego.
  • Autorzy zachwalają nowy silnik, który odświeży wizerunek serii. Znacznie poprawiono wygląd twarzy, dodano dynamiczne efekty pogodowe (śnieg), zmieniono wiatr, który teraz będzie realistycznie poruszać gałęziami drzew.
  • Akcję nadal będziemy obserwować z perspektywy pierwszej osoby, ale nic nie stoi też na przeszkodzie, aby odpalić tryb TPP. Ten ostatni zostanie znacznie poprawiony w stosunku do Obliviona, gdzie prezentował się okropnie.
  • Gra pozwoli wyłączyć wszystkie elementy interfejsu z ekranu. 

Źródło: Game Informer / Gry-Online

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 5

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.