The Elder Scrolls V: Skyrim - pierwsze konkrety i screeny!
W najnowszym numerze czasopisma Game Informer, którego tematem przewodnim miała być piąta odsłona serii The Elder Scrolls, pojawiły się nareszcie pierwsze konkrety dotyczące gry. Jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji zapowiedzianych na 2011 rok, będzie kontynuować tradycyjne podejście do cRPG z otwartym światem i swobodą działania, niemniej pewne zmiany są nieuniknione. Redaktorzy Game Informer dowiedzieli się o The Elder Scroll V: Skyrim całkiem sporo, ale chyba nie wszystkie informacje mogą ucieszyć fanów cyklu, szczególnie zaś ciepło wspominanego Morrowinda. Bethesda Softworks na pewno nie zamierza też iść w kierunku monumentalnego The Elder Scrolls II: Daggerfall, choć planuje wprowadzić do gry nowe możliwość np.: rzemiosło czy uprawę roli. Niestety, level-scalling nie zostanie zniesiony lecz mocno przebudowany i podobnież dobrze przemyślany. Pojawią się także dzieci oraz mnóstwo mniejszych bądź większych nowości. Co z tego wszystkiego wyjdzie, zobaczymy za kilka(naście) miesięcy - zresztą sami przeczytajcie co planują twórcy:
- Akcja nowej gry będzie toczyć się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w The Elder Scrolls IV: Oblivion.
- Gracz wcieli się w rolę łowcy smoków (dovahkiin), i najprawdopodobniej będzie on jednym z ostatnich żyjących w Tamriel specjalistów w tej dziedzinie.
- Bohater będzie mógł reprezentować 10 różnych ras.
- W Skyrim zwiedzimy pięć dużych miast.
- Pojawi się opcja szybkiej podróży pomiędzy lokacjami.
- Na niebie pojawią się smoki, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, największego spośród nich.
- Podziemia i lochy mają być bardziej zróżnicowane niż w Oblivionie.
- Bohater będzie zdobywać poziomy, których ma być maksymalnie pięćdziesiąt. Awansowanie uzależnione będzie od poziomu wytrenowania drugorzędnych umiejętności.
- Po przejściu na kolejny poziom, bohaterowi automatycznie wzrośnie liczba punktów życia. Oprócz tego będzie można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie.
- W grze pojawi się tylko osiemnaście umiejętności dodatkowych, pewne jest już to, że zniknie Mistycyzm.
- Zachowany zostanie podział na pięć szkół magii: Illusion, Conjuration, Destruction, Alteration i Restoration.
- Powróci opcja sprintu. Bohater nie będzie mógł biec tak samo szybko do tyłu, jak do przodu.
- Skyrim nie będzie oferował podziału na klasy. W grze pojawią się natomiast perki, które będziemy wybierać po awansie na kolejny poziom – skojarzenia z cyklem Fallout jak najbardziej na miejscu.
- Gra pozwoli zająć się bardzo przyziemnymi rzeczami. Nowy The Elder Scrolls pozwoli uprawiać ziemię, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.
- Level-scaling, czyli automatyczne dostosowanie siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, będzie obecny w grze, ale w stosunku do poprzedników, zostanie on znacznie rozwinięty. Skyrim będzie na bieżąco sprawdzać nasze dokonania i dostosowywać się do nich. Przykład: kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki. Gra sprawdza, które podziemia odwiedziliśmy i umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dobierając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla bohatera.
- W grze pojawią się dzieci. Nie wiadomo, czy będzie można je zabijać.
- Usprawniony zostanie system dialogów. Koniec z wyświetlaniem facjaty na całym ekranie. Nasi rozmówcy będą poruszać się w trakcie dyskusji i wykonywać różne gesty.
- Mocno zmieniony zostanie także system walki, w Skyrim ma być ona nie tylko bardziej dynamiczna, ale też taktyczna. Każdej z rąk bohatera zostanie przypisana jedna funkcja: np. lewa ręka będzie obsługiwać broń, natomiast druga rzucać zaklęcia. Gra pozwoli obsługiwać dwie bronie jednocześnie.
- Każdą z broni będzie można zadać decydujący cios, tzw. finisher.
- Wielką metamorfozę przejdą questy. Otrzymywanie zleceń będzie uzależnione od tego, jak rozwijamy naszego śmiałka. Na przykład napotkany czarodziej może zaoferować nam zadanie, ale tylko wtedy, jeśli sami często korzystamy z magii.
- Poczynania bohatera będą mieć większy wpływ na otaczający go świat. Wyrzucenie przedmiotu z ekwipunku nie oznacza, że będzie on leżeć w tym samym miejscu do końca przygody. Upuszczony sztylet może zostać podniesiony przez chłopca, który odniesie go bohaterowi lub znaleziony przez bandę oprychów. Ci ostatni mogą pobić się o niego.
- Autorzy zachwalają nowy silnik, który odświeży wizerunek serii. Znacznie poprawiono wygląd twarzy, dodano dynamiczne efekty pogodowe (śnieg), zmieniono wiatr, który teraz będzie realistycznie poruszać gałęziami drzew.
- Akcję nadal będziemy obserwować z perspektywy pierwszej osoby, ale nic nie stoi też na przeszkodzie, aby odpalić tryb TPP. Ten ostatni zostanie znacznie poprawiony w stosunku do Obliviona, gdzie prezentował się okropnie.
- Gra pozwoli wyłączyć wszystkie elementy interfejsu z ekranu.
Źródło: Game Informer / Gry-Online