Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

SteamVR - Valve udostępniło test wydajności

Arkad | 22-02-2016 14:44 |

Steam iconNie od dzisiaj wiadomo, że technologia wirtualnej rzeczywistości popularyzowana dzięki takim urządzeniom, jak Oculus Rift lub HTC Vive będzie wymagała mocnych platform sprzętowych, które pozwolą na dostarczenie do gogli obrazu o wysokiej jakości przy stałej płynności. Już jakiś czas temu rozpoczął się wyścig na rynku rozwiązań VR - producenci podzespołów komputerowych oraz twórcy oprogramowania chcą ukroić największy kawałek tortu, więc co jakiś czas dowiadujemy się o różnych inicjatywach. Projekt HTC Vive wyceniony na 799 dolarów jest częścią platformy SteamVR, która jest oczywiście kierowana głównie do graczy. Wielu klientów zapewne zastanawia się, czy warto przeznaczać kilkaset dolarów na gogle VR, skoro posiadany komputer PC może nie podołać zadaniu obsługi tychże urządzeń.

Czy jesteście gotowi na wirtualną rzeczywistość?

Valve postanowiło udostępnić użytkownikom aplikację, która pozwala na ocenę wydajności posiadanej platformy pod kątem obsługi wirtualnej rzeczywistości. SteamVR Performance Test opiera się oczywiście na teście renderowania grafiki ze szczególnym naciskiem na stabilność, czyli stałą liczbę klatek na sekundę. Użytkownik otrzymuje po teście prosty wykres jakości oraz informację, czy jego komputer jest gotowy na obsłużenie urządzeń wirtualnej rzeczywistości.

O ile wymagania techniczne chociażby zestawu Oculus Rift są dobrze znane, o tyle użytkownicy chcieliby zobaczyć potwierdzenie możliwości w formie testu - aplikacja od Valve daje im taką możliwość. Warto wspomnieć, że HTC Vive będące częścią projektu SteamVR posiada podobne rekomendowane wymagania sprzętowe, co Oculus Rift. Warto jednak wspomnieć, że produkt HTC wymaga mniej pamięci operacyjnej (4 GB zamiast 8 GB), natomiast wyjście wideo powinno być zgodne ze standardami HDMI 1.4 lub DisplayPort 1.2.

Pobierz SteamVR Performance Test

Źródło: Steam / WCCF Tech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.