Sony PlayStation 4 - Wydajność na poziomie budżetowego PC?
Najwyraźniej na wojennym froncie między Microsoft i Sony trwa regularna wymiana salw, bowiem średnio co kilka dni jesteśmy raczeni kolejnymi plotkami o nowych konsolach, chociaż to wciąż niepotwierdzone oficjalnie informacje pochodzące przeważnie od developerów oraz firm trzecich. Niedawno pisaliśmy o możliwym zainstalowaniu w Xbox 720 a.k.a. Durango sześciordzeniowego procesora i duetu GPU, a dzisiaj pojawiły się przesłanki, że PlayStation 4 a.k.a. Orbis również będzie wykorzystywało podobne rozwiązanie. Jeśli słabszy układ odpowiadałby za obsługę mniej wymagających tytułów bądź multimediów, natomiast właściwe GPU startowałoby w przypadku uruchomienia wymagającej gry, to technologia Hybrid CrossFireX jak najbardziej znalazłaby swoje zastosowanie. Wnętrzności PlayStation 4 według redaktorów serwisu IGN będą jednak mniej imponujące, niżeli wszyscy przypuszczaliśmy...
Sony rzekomo zainstaluje w Orbis procesor AMD APU (K10 Llano) A8-3850, pracujący z częstotliwością 2,9 GHz. Jednostka jest czterordzeniowa, dysponuje 4 MB cache i zostanie wykonana w 32 nm procesie technologicznym. Wbudowany układ graficzny Radeon HD 6550D uzupełniałby 40 nm Radeon HD 7670 (1GHz /1GB VRAM), a raczej rebrandowany Radeon HD 6670 (architektura VLIW5). Pozostaje pytanie, dlaczego Sony miałoby zrezygnować z jednostek bazujących na rdzeniach Piledriver i GPU bazującego na architekturze GCN znanego z Radeonów HD 7900/7800/7770? Jeśli wszystkie plotki okażą się faktem, to PlayStation 4 nawet nie zbliży się możliwościami do nowoczesnych pecetów, a zapewne Xbox 720 zaoferuje podobną wydajność.
Źródło: IGN