Ruby Tech - AMD prezentuje nowe technologie graficzne
W dzisiejszych czasach nie jest już tak łatwo zachęcić gracza do zakupu danej karty graficznej lub innego podzespołu, bowiem na rynku istnieje zawsze kilka innych wariantów oraz oczywiście produkty konkurencji. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży serii akceleratorów Radeon HD 7000 producent rozpoczął nowy rozdział w swojej historii, który jest obecnie opisywany pod hasłami Never Settle oraz Gaming Evolved. Pierwsza wymieniona akcja to łakomy kąsek dla tych wszystkich, którzy chcą kupić kartę graficzną zawierającą już kilka dodatków - w tym przypadku mówimy o najnowszych grach dołączanych do produktu zupełnie za darmo. NVIDIA ma w tym sektorze wiele do nadrobienia, aczkolwiek "ZielonI' kuszą potencjalnych klientów tytułami takimi jak Metro: Last Light lub Splinter Cell: Blacklist. Dodawanie gier do zestawu to jedna strona medalu, a co z drugą? Producenci starają się również współpracować z jak największą liczbą twórców gier, wprowadzając tym samym swoje autorskie technologie do wielu produkcji.
Obecne "magiczne sztuczki" opisaliśmy w tym artykule (LINK), więc nic nie powinno już stać na drodze do poznania rynku kart graficznych w 2013 roku. Niemniej jednak, AMD wciąż bombarduje nas swoimi nowymi pomysłami w dziedzinie wyświetlania grafiki. Na targach ChinaJoy 2013 producent zaprezentował swoje demo technologii AMD Ruby Tech, która nie jest oczywiście niczym nowym. Prace nad wspomnianym zestawem ulepszeń w generowaniu grafiki rozpoczęły się jeszcze za czasów firmy ATi w 2003 roku. Dziesięć lat później AMD znowu prezentuje możliwości swoich kart graficznych na przykładzie silnika CryEngine 3 (prawdopodobnie w wersji 3.5).
Technologia ma oferować kinowy odbiór gier dzięki funkcjom takim jak Mesh Tessellation oraz AMD TressFX. Drugi zestaw instrukcji nie jest niczym nowym, ponieważ widzieliśmy już go przy okazji premiery gry Tomb Raider. AMD Ruby Tech ma oczywiście generować jak najbardziej realistyczną grafikę w każdej sytuacji - funkcja SSDO zapewnia jeszcze bardziej gładkie cienie oraz jest bardziej realistyczna niż SSAO. Wszystkie zaprezentowane technologie były generowane przez pojedynczą kartę graficzną AMD Radeon HD 7970. Warto wspomnieć, że producent rozpoczął niedawno ścisłą współpracę z Eletronic Arts, więc możemy liczyć na bardzo dobrą optymalizację nadchodzącego Battiefielda 4 dla produktów Radeon.
Źródło: WCCF Tech / MyDrivers