Outerra - Silnik graficzny potrafiący renderować całe planety
W czasach, gdy większość producentów skupia się na ulepszaniu swoich silników graficznych poprzez dodawanie coraz nowszych efektów o wymyślnych nazwach, istnieją jeszcze firmy, które podchodzą zupełnie inaczej do tworzenia technologii. Jednym z takich przykładów jest Outerra - silnik 3D potrafiący renderować całe planety z widokiem z przestrzeni kosmicznej, aż do poziomu gruntu. Może on używać prawdziwych danych (np. Google maps) do realistycznego odtworzenia Ziemi, a także dynamicznie ją przekształcać za pomocą proceduralnych algorytmów w celu zapewnienia wysokiej jakości szczegółów. Oparty na OpenGL 3.3 silnik oferuje nieograniczoną widoczność, zależną głównie od ukształtowania terenu oraz zdefiniowanych warunków atmosferycznych. Używa on również bibliotek JSBSim w celu zapewnienia wiernej symulacji dynamiki lotu samolotów oraz silnika fizycznego Bullet dla symulacji fizyki pojazdów.
Projekt znajduje się we wczesnej fazie alpha, więc brakuje w nim wielu podstawowych elementów. Twórcy zamierzają najpierw wprowadzić główne funkcje, dopiero później zaimplementować dodatkowe efekty graficzne i moduły. Najważniejsze dla nich jest to, aby silnik był jak najbardziej elastyczny i podatny na modowanie. Możliwości Outerra są naprawdę spore, zatem przy jego pomocy mogą powstać cRPGi, strategie, wszelkiego rodzaju symulatory i gry typu sandbox. Więcej informacje możecie znaleźć na oficjalnej stronie projektu (LINK).
Innym przykładem podejścia do tworzenia gry jest tytuł Spin Tires, gdzie firma Oovee pokazuje jak można wykorzystać silnik fizyczny Havok w symulacji pojazdu: deformacja terenu w zależności od wagi pojazdu, rotacja każdego z kół zależna od podłoża i jego przyczepności, to tylko niektóre z elementów jakie można znaleźć w tej produkcji. Mini grę możecie pobrać ze strony producenta (LINK)