GTA V na komputerach PC pojawi się jesienią. Oficjalnie!
Stało się! Grand Theft Auto V jesienią bieżącego roku trafi na komputery, konsole Xbox One i PlayStation 4 - informacje zostały już oficjalnie potwierdzone przez wydawcę. Rockstar zapowiada też poprawioną oprawę wizualną, dostosowaną do możliwości nowych platform sprzętowych. Mamy jednak nadzieje, że otrzymamy coś więcej niż beznadziejny port o wygórowanych wymaganiach, czego najlepszym przykładem jest szumnie zapowiadany Watch Dogs. Oprócz kwestii stricte technicznych usprawnieniom ulegnie sama rozgrywka, pojawią się nowe elementy i kilka ciekawostek. W ramach zaostrzania apetytu opublikowano nawet pierwszy trailer, gdzie można zobaczyć część z zapowiedzianych zmian. Radosną nowinę obwieszczono na konferencji Sony podczas targów E3 odbywających się aktualnie w Los Angeles.
Pewnie niektórzy zaczynali już powątpiewać w premierę Grand Theft Auto V na pecetach, ale Rockstar pomimo milczącej postawy jest przynajmniej konsekwentne w swoich działaniach - każda kolejna odsłona kultowej serii prędzej czy później ląduje na blaszakach. Czego możemy spodziewać się po odświeżonym GTA V? Przede wszystkim obsługi wyższych rozdzielczości, co akurat w przypadku pecetów dziwić nie powinno, aczkolwiek czy Xbox One i PlayStation 4 poradzą sobie z FullHD przy 30 klatkach na sekundę, to jeszcze zobaczymy. Zresztą, średniej jakości komputery też zapewne nie będą miały łatwego życia z GTA V, mając w pamięci wymagania poprzednika. Programiści zapowiadają również lepszą jakość tekstur i obiektów, zaś ruch na ulicach zostanie zintensyfikowany. Modyfikacje obejmą także system oświetlenia, pogody i być może kolizji pojazdów.
Recenzja Grand Theft Auto V - Druga młodość GTA: San Andreas
GTA V na pecetach nareszcie stało się faktem. Drżyjcie posiadacze słabych maszyn? O tym przekonamy się jesienią...
W strukturze rozgrywki zmiany będą mniej radykalne, ale pojawi się sporo nowych misji, rodzajów broni, pojazdów czy wreszcie dodatków takich jak ubrania, gadżety itp. Użytkownicy pecetów otrzymają też specjalne narzędzie do tworzenia oraz edytowania filmików, pozwalające kręcić mini-produkcje z udziałem bohaterów Grand Theft Auto V. Osoby dotychczas grające na Xbox 360 i PlayStation 3, a posiadające któregoś z next-genów, będą mogły przenieść stany zapisów kontynuując zabawę na nowszej platformie. O grywalność raczej nie trzeba się obawiać, skoro nawet średnio wyglądająca wersja na starsze konsole dawała sporo frajdy, jednak lepiej już dzisiaj odkładać na szybki procesor i kartę graficzną. Zresztą, sami zobaczcie jak GTA IV potrafiło dokopać naprawdę mocnemu sprzętowi (zwłaszcza CPU):
Grand Theft Auto IV - Downtown
1920x1080 / High / AF x16
Klatki na sekundę (więcej = lepiej)
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3700 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3600 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
3000 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2500
4700 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
3300 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
3330 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3100 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3100 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2000
4000 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
2800 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
2800 MHz + TB, DDR3 1333, brak iGPU
2930 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3500 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
3400 MHz, DDR3 1600, Brak iGPU
2833 MHz, DDR3 1333, Brak iGPU
Źródło: YouTube