GTA IV - Fotorealistyczna grafika to kwestia kilku modów
Jeśli sądzicie, że Grand Theft Auto V jest najładniejszą odsłoną serii... to poniekąd macie rację. Jednak tylko pod warunkiem, iż mówimy o wersjach na konsole obecnej generacji, które nie zostały poddane żadnym modyfikacjom. Co innego mogą powiedzieć pecetowcy, gdzie scena moddingu jest bardzo silna, zaś Grand Theft Auto IV doczekało się licznych ulepszeń. Silnik RAGE dysponuje niesamowitym potencjałem, jaki w połączeniu z zewnętrznymi programami do poprawy jakości tego i owego, potrafi wygenerować iście rewelacyjną grafikę. Udowodnił to jeden z użytkowników serwisu Reddit, publikując nowe screeny ze swojej autorskiej modyfikacji. Efekt jest porażający, bowiem warstwa wizualna dosłownie wgniata w posadzkę, biorąc pod uwagę, że patrzymy na grę wypuszczoną w 2008 roku. Oczywiście, całość wymagała do instalacji kilku inwazyjnych modów, ale wystarczy rzucić okiem na załączone screeny żeby przyznać, iż eksperymentować było warto. Strach pomyśleć, co jeszcze można wycisnąć z tej technologii, a kolejna fala zimnego potu przelewa się po plecach, kiedy postanowimy zapytać o wymagania sprzętowe...
Niestety, autor nie podał szczegółów swojej konfiguracji. Stwierdził natomiast, że zanim nie zmienił sprzętu, jego komputer przy maksymalnych ustawieniach generował 5 klatek na sekundę. Mając w pamięci zasobożerność Grand Theft Auto IV, taka sytuacja jakoś nie dziwi. Więcej screenów czeka pod TYM linkiem, zaś wątek możecie śledzić TUTAJ. Co było potrzebne do uzyskania takiego efektu:
- Better City Textures
- icEnchancer ENB. Beta 1.25
- Supreme Vehicle Conversion Pack-140 vehicles
- GTA IV Road Textures
- Traffic Control System V1.0B
- First Person mod (C06alt)
- DKTronics70 Vegetation
Źródło: Flickr / Reddit