Battlefield 1 będzie obsługiwał DirectX 12 i DirectX 11
Tegoroczna odsłona Battlefield wzbudziła wiele emocji w momencie zapowiedzi, wywołała zaś jeszcze większy entuzjazm po niemal godzinnym pokazie na żywo podczas imprezy EA Play. Jak na razie nie mamy większych wątpliwości kto wygrywa w tegorocznym wyścigu o portfele fanów pierwszoosobowych strzelanin. Poza tym, zgodnie z wcześniejszymi pogłoskami, jakoby Electronic Arts planowało przeskok ze swoimi produkcjami na DirectX 12, jego implementacja w nadchodzącej części lubianego cyklu od DICE jest praktycznie przesądzona. Pojawiły się bowiem materiały ujawniające takie opcje graficzne. Ciekawie wygląda również informacja, że nowy tytuł pracował dotychczas tylko na kartach graficznych NVIDIA. Czyżby bliska współpraca z AMD wygasła?
Battlefield 1 będzie obsługiwać DirectX 12, a pokazy przy użyciu GeForce GTX 1080 sugerują współpracę z NVIDIA.
Battlefield 1 jest pierwszoosobową strzelaniną osadzoną w realiach I Wojny Światowej, co okazało się strzałem w dziesiątkę, bowiem wiele osób zmęczone futurystycznymi przedstawicielami gatunku wypatrywało podobnej produkcji. Zresztą, chyba nawet nie oczekiwano aż takiego cofnięcia się w czasie, niemniej pozytywnych komentarzy w Internecie na temat "jedynki" można znaleźć naprawdę dużo. Nic dziwnego, wszak okres I WŚ był ignorowany przez wielkich wydawców, więc DICE jest w uprzywilejowanej pozycji. Oczywiście, mechanika rozgrywki nie ulegnnie wielkiej metamorfozie. W dalszym ciągu mamy możliwość grania nawet w 64 osoby na serwerze, jest pełna gama pojazdów lądowych, morskich statków czy machin latających. Nowością są natomiast gigantyczne konstrukcje, takie jak zeppeliny, okręty bojowe i opancerzone pociągi.
Battlefield 5 to Battlefield 1 - Będzie I Wojna Światowa. Jest już trailer
Oprawa graficzna jest generowana przez silnik Frostbite, który będzie mógł się pochwalić bardzo zaawansowanym systemem zniszczeń. Niemal wszystkie obiekty na mapie mają być podatne na destrukcję bez użycia skryptów, co oznacza, że spadający sterowiec za każdym razem nieco inaczej zmieni krajobraz. Dodatkowy opad szczęki powoduje dynamiczna pogoda, która zachwyca nie tylko pod względami czysto estetycznymi, ale powinna jeszcze wpływać na rozgrywkę. W tej chwili można by się złapać za głowę i zastanowić, jaki sprzęt będzie potrzebny do najwyższych detali, ale zachowajmy spokój. Ekipa Digital Foundry, która miała okazję przetestować alpha build donosi, że w rozdzielczości 2560x1440 przy poziomie szczegółowości ultra na GeForce GTX 1080 liczba klatek nie spada poniżej 60. Ucieszą się także fani i przeciwnicy DirectX 12, bowiem można go włączyć, ale równie dobrze pozostać przy sprawdzonej wersji oznaczonej numerkiem 11.
Premiera Battlefield 1 nastąpi już 21 października bieżącego roku, i nie ukrywamy, że również czekamy na ten dzień. Co jednak warto odnotować, to fakt promowania GeForce GTX 1080 jako platformy do grania, chociaż dotychczas DICE blisko współpracowało z firmą AMD. Czy Battlefield 1 zostanie objęty programem partnerskim NVIDII tego jeszcze nie wiemy, ale potwierdzenia tych pogłosek możemy się spodziewać w ciągu nadchodzących tygodni. Niebawem odbędą się targi Gamescom w Kolonii, gdzie ujawnione zostaną nowe szczegóły na temat Battlefield 1. Pozostaje trzymać kciuki za solidną zawartość, żeby nie była skromniejsza niż w Battlefront, a kampania fabularna rozłożyła na łopatki mierne Battlefield 4. Szkoda byłoby tak zepsuć świetnie zapowiadającą się produkcję...