Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Robot zaatakował i zranił pracownika fabryki Tesla. Elon Musk dementuje, jakoby w zdarzeniu uczestniczył Optimus

Robot zaatakował i zranił pracownika fabryki Tesla. Elon Musk dementuje, jakoby w zdarzeniu uczestniczył OptimusJak podaje „New York Post", przed dwoma laty inżynier oprogramowania Tesli odniósł obrażenia w związku z nieprawidłowo działającą maszyną. Mężczyzna został zaatakowany przez jednego z obecnych na hali robotów, który przygwoździł go do podłogi i wbił mu metalowe palce w ramię i plecy. Do zdarzenia doszło na terenie fabryki producenta samochodów elektrycznych w Austin w Teksasie. Choć sprawa miała miejsce przed dwoma laty, to dopiero dziś ujawnione zostały związane z tym akta.

Jak donoszą amerykańskie media, przed dwoma laty na terenie fabryki Tesla doszło do "ataku" robota na jednego z pracowników. 

Robot zaatakował i zranił pracownika fabryki Tesla. Elon Musk dementuje, jakoby w zdarzeniu uczestniczył Optimus [1]

Tesla Optimus Gen 2 - nowa generacja robota humanoidalnego od Elona Muska. Filmy Sci-Fi coraz bliżej rzeczywistości

Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, zajął stanowisko w tej sprawie dementując plotki jakoby za wypadek odpowiedzialny był humanoidalny robot Tesli, Optimus. We wpisie na swojej platformie społecznościowej doprecyzował, że chodziło o przemysłowego robota Kuka, który znajduje się na wielu halach produkująch samochody. "To naprawdę haniebne, że media wyciągnęły na światło dzienne kontuzję sprzed dwóch lat spowodowaną zwykłym przemysłowym ramieniem robota Kuka i zasugerowały, że jest ona teraz spowodowana przez Optimusa" - napisał Musk.

Tesla z luką bezpieczeństwa, która umożliwia darmowy dostęp do płatnych funkcji pojazdu

Zadaniem robotów takich jak Kuka, pracujących przy produkcji samochodów elektrycznych jest wycinanie i przenoszenie ciężkich i dużych części samochodów. Jak się okazuje, na czas pracy inżyniera dwa z trzech obecnych robotów zostały wyłączone, jednak jeden z nich pozostał włączony, co skończyło się zranieniem jednego z pracowników. A jako że robotyczne ramie, które było przyczyną zranienia, zaprogramowane jest  w taki sposób, aby chwytać przedmioty, to gdy tylko inżynier znalazł się w "polu rażenia", ramię go chwyciło i zraniło. 

Źródło: New York Post
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 40

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.