Plotka: GTA VI na konsole nowej generacji, inspirowane Narcos
Fakt powstawania GTA VI nikogo nie powinien zdziwić. Informacji tej nie potwierdziło do tej pory Rockstar, ale w kwietniu tego roku odnaleziono wzmiankę dotyczącą gry. Widniała ona na CV jednego z byłych pracowników słynnej firmy deweloperskiej. Rockstar znane jest z tajności swoich projektów i można spodziewać się, że w przeciągu kilku najbliższych lat niejednokrotnie pojawią się nieoficjalne wzmianki na temat nowej odsłony Grand Theft Auto. Do sieci trafiło właśnie kilka nowych przecieków dotyczących GTA VI. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że pokrywają się one ze sobą. Jeśli informacje w nich zawarte są prawdziwe, Rockstar szykuje tytuł wyłącznie na przyszłą generację konsol (PS5, Xbox Project Scarlett), zainspirowany serialem Narcos.
W sieci pojawiła się kolejna porcja rzekomych przecieków na temat GTA VI. Nie można ich w żaden sposób zweryfikować, ale informacje w nich zawarte pokrywają się.
Zakładając prawdziwość doniesień, GTA VI (nazwa kodowa PROJECT AMERICAS) jest rzekomo w przygotowaniu od 2015 roku, chociaż pre-produkcja zaczęła się już w 2012 roku. Gra ma być dziełem nie jednego oddziału Rockstar, lecz być kolaboracją wszystkich studiów firmy. Dalsze informacje wspominają o kilku miejscach akcji, z których jednym z nich ma być Vice City, a także fikcyjne miasto bazujące na Rio de Janeiro (dialogi mają tam być w przeważającym stopniu w j. portugalskim). Ponadto niektóre z liniowych misji mają rozgrywać się także w Liberty City. Tym razem wydarzenia mają rozgrywać się na przełomie lat 70. i 80, a za inspirację służył między innymi popularny serial Netflix, Narcos. Jeśli przecieki są prawdziwe, to zanosi się na to, że Rockstar chce postawić na dogłębniejszą symulację świata przedstawionego.
Red Dead Redemption 2 PC - CEO Take-Two nie widzi tu przeszkód
Budynki i pojazdy mają zmieniać się wraz ze nadejściem kolejnych dekad, a wraz z nimi także i cała ekonomia (starsze białe kruki mają kosztować z czasem fortunę). Dużą rolę mają również odgrywać efekty pogodowe. W grze ma znaleźć się system rozbudowy imperium narkotykowego (rozwinięcie mechaniki z Vice City Stories). My sami wcielimy się w rolę aspirującego barona starającego się wejść na szczyt przestępczego światka, wykonując przysługi dla innych karteli w wielu miastach. Inne rozwiązania budzą skojarzenia z Red Dead Redemption 2. Będziemy mogli korzystać z tylu broni, ile fizycznie postać jest w stanie udźwignąć (koniec z kieszeniami bez dna). Dodatkowo bagażnik naszego samochodu ma służyć za przechowalnię ekwipunku. Konstrukcyjnie gra ma być podzielona na rozdziały, niczym w Red Dead Redemption 2. Gameplay ma być jednak nieco bardziej zręcznościowy niż w westernie Rockstar.
PureRetro: Grand Theft Auto, czyli 20 lat kradzieży pojazdów
Nie wiadomo, kiedy GTA VI mogłoby się ukazać, chociaż jedno ze źródeł przecieków, osoba rzekomo biorąca udział w nagraniach dialogów, spodziewa się, że swoją część skończy na początku 2021 roku. Myślę, że osadzenie akcji częściowo w Brazylii mogłoby posłużyć GTA, gdyż Rockstar postawiło na tę lokację w Max Payne 3 i mogłoby skorzystać ze swojego doświadczenia. Powyższe informacje należy traktować jednak z ogromną rezerwą, chociaż jedno jest pewne - gra ukaże się dopiero na konsolach nowej generacji.