Crysis Warhead strasznie pamięciożerny?
Ekipa z PCGamesHardware na tegorocznej edycji Games Convention 2008 miała okazję zagrać w mającą się niedługo ukazać grę Crysis Warhead. Gra została uruchomiona na mocnym sprzęcie składającym się z procesora Core 2 Extreme QX9770, 4 GB pamięci RAM DDR3 1333 GTX oraz karty graficznej Geforce 260. Poleceniem "r_displayinfo 1” wpisanym w konsoli gry został aktywowany ekran wyświetlający takie szczegóły jak: framerate, ilość zajętej pamięci, liczbę wyświetlanych wielokątów itp. Gra działała pod DX9 a ze względu, że nie była to jeszcze końcowa wersja to część ustawień odpowiadających za grafikę była nieaktywna w opcjach menu. Rozdzielczość została automatycznie ustawiona na 1152 x 864 pikseli.
Ekipa z PCGamesHardware polegając na własnych odczuciach wzrokowych przypuszcza jednak, że ustawienia detali były na wysokim poziomie. W pierwszym video intro ilość klatek nie spadała poniżej 41 fps. Testujący zauważyli, że twarze osób w grze prezentują się znacznie lepiej graficznie w stosunku do pierwszej wersji Crysis-a. Jednak zaniepokojenie może budzić fakt, że w tej scenie okno konsoli zgłaszało zużycie pamięci ram na poziomie 2146 MB, czyli wcale nie mało. Podczas dalszej gry w scenie z pościgiem samochodu zużycie pamięci jeszcze wzrosło i osiągnęło 2190 MB a ilość klatek spadła do 35 fps. W bardziej wymagających momentach odnotowano spadek do 29 fps. Te pierwsze testy sugerują, że aby zagrać w Crysis Warhead z detalami na przyzwoitym poziomie trzeba będzie wyposażyć się w 4 GB ram. Z drugiej strony jednak takie spekulacje mogą okazać się błędne bo w końcu nie jest to jeszcze ostateczna wersja gry a Crytek ma jeszcze trochę czasu do premiery gry i miejmy nadzieje, że wykorzysta go na optymalizacje swojego produktu pod kątem wydajności.
Więcej screenów z gry można obejrzeć pod tym linkiem.
Źródło: PCGamesHardware