ATI przygotowuje się do DX10
ATI przygotuje się intensywnie do wejścia na rynek z nowymi produktami zgodnymi z DirectX 10. Ma ułatwione zadanie, ponieważ nabyła doświadczenia w produkcji urządzeń zawierających unified Shaders dzięki współpracy z Microsoftem przy produkcji konsoli Xbox 360. Nadchodzący procesor graficzny nosi nazwę R600 i jego specyfikacja jest nadal nieznana. Można przypuszczać, że będzie mocniejszy niż Xenos, używany w konsolach Xbox. Szczegóły nie są znane, lecz można spodziewać się nawet 64 jednostek Pixel Shader.
Obecnie ATI używa R580, zgodnego z Shader model 3.0 który może przetwarzać 48 pikseli i osiem vertexów podczas jednego cyklu zegara. Obowiązuje więc pewien stosunek przetwarzanych danych. W przypadku Unified Shaders i Shader model 4.0, nie będzie takich ograniczeń. Procesor posiadający 64 jednostki unified Shaders będzie w stanie zbalansować przetwarzanie, zgodnie z zapotrzebowaniem. Oznacza to na przykład wykonanie 64 operacji jedynie na wierzchołkach, na pikselach, bądź też obu na raz w dowolnym stosunku (na przykład 20 operacji na pikselach i 44 na vertexach). DirectX 10 sprawi więc, że na rynku pojawi się wiele nowego, i jeszcze lepszego sprzętu, więc możemy się przygotować do zbliżającego się wielkimi krokami technologicznego wyścigu zbrojeń ATI i Nvidii.
Powiązane publikacje

NVIDIA wydaje hotfix 576.15 dla GeForce. Naprawa błędów z czarnym ekranem i czujnikami temperatury w kartach RTX 50
86
Intel potwierdza problemy z wydajnością kart Arc. Starsze procesory mogą ograniczać ich potencjał przez zbyt duże obciążenie CPU
100
JEDEC ogłasza specyfikację kości pamięci HBM4, które zaoferują dwukrotnie wyższą przepustowość dla akceleratorów AI
24
NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine
71