DirectX 10.1 - niekompatybilny z obecnymi kartami DX10?
Na niedawno odbytej konferencji Siggraph traktującej o rozwoju grafiki, przedstawiciele Microsoftu prezentowali możliwości nadchodzących bibliotek oznaczonych jako DX10.1, które mają być zawarte w dodatku ServicePack 1 dla Windows Vista. Podczas zebrania, zgromadzeni usłyszeli, że nowy DirectX będzie wymagać całkowicie nowego sprzętu i będzie niekompatybilny z obecnymi kartami, takimi jak np. GeForce 8800 czy Radeon 2900.
Takie posunięcie ze strony Microsoftu, nie wywołuje uśmiechu na twarzy posiadaczy drogich, high-endowych kart. Lecz nie ma co strzępić sobie nerwów. Nowe biblioteki nie wprowadzają praktycznie nic nowego, co nie jest opcjonalnie dostępne w obecnych układach graficznych i bibliotekach DX10. Przede wszystkim wymagane będzie domyślne 4-krotne wygładzanie krawędzi jako standard dla każdego producenta czy też 32-bitowe filtrowanie zmiennoprzecinkowe, zamiast obecnego 16-bitowego. Biorąc pod uwagę to, że jeszcze DX10 nie zyskał zbyt dużej popularności zarówno u developerów jak i użytkowników, tym bardziej DX10.1 jako, że nie wnosi praktycznie nic konkretnego - jak na razie nie przyciąga większej uwagi.
Źródło: theinquirer
Takie posunięcie ze strony Microsoftu, nie wywołuje uśmiechu na twarzy posiadaczy drogich, high-endowych kart. Lecz nie ma co strzępić sobie nerwów. Nowe biblioteki nie wprowadzają praktycznie nic nowego, co nie jest opcjonalnie dostępne w obecnych układach graficznych i bibliotekach DX10. Przede wszystkim wymagane będzie domyślne 4-krotne wygładzanie krawędzi jako standard dla każdego producenta czy też 32-bitowe filtrowanie zmiennoprzecinkowe, zamiast obecnego 16-bitowego. Biorąc pod uwagę to, że jeszcze DX10 nie zyskał zbyt dużej popularności zarówno u developerów jak i użytkowników, tym bardziej DX10.1 jako, że nie wnosi praktycznie nic konkretnego - jak na razie nie przyciąga większej uwagi.
Źródło: theinquirer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Powiązane publikacje
System iOS 18 jest popularny wśród użytkowników iPhone'ów, jednak nowe funkcje nie były motywacją do przesiadki
4MSI Afterburner otrzymał wersję beta, która wprowadza wsparcie dla kart GeForce RTX 5000 oraz nowych procesorów Intela i AMD
20OpenAI wkracza w erę agentów AI. Sztuczna inteligencja zrobi, o co prosisz... o ile jej zapłacisz. Operator już dostępny w USA
42Google przejmuje kolejną część HTC, a Samsung prezentuje headset Project Moohan. Debiut systemu Android XR coraz bliżej
16Xiaomi dodaje obsługę gier z Windowsa do systemu Android (HyperOS). Aplikacja zintegruje się z platformą Steam
36Liczba komentarzy: 34
Komentarze:
Załaduj komentarze