Logitech - Nowe logo, nowa marka, nowa strategia
Tak to już jest na rynku podzespołów i akcesoriów komputerowych, że czołowe marki muszą przeprowadzać restrukturyzacje mające na celu zwiększenie udziałów lub uratowanie obecnej pozycji. Mogłoby się wydawać, że najwięksi gracze nie muszą tak naprawdę cokolwiek zmieniać w swoich strategiach marketingowych. Nic bardziej mylnego. Najlepszym przykładem jest Logitech, czyli największy dostawca klawiatur i myszek komputerowych. Całkiem niedawno dowiedzieliśmy się, że firma zrezygnuje z dostarczania tanich myszek dla odbiorców OEM, jednak nie jest to koniec zmian - dzisiaj ogłoszono ważne zmiany, których opracowanie miało zająć producentowi kilka lat.
Pora pożegnać Logitecha, którego znaliśmy do tej pory.
Jak informuje Logitech, od 2013 roku pracowano nad nową strategią stanowiącą poniekąd nowe otwarcie w historii znanej marki. Już na pierwszy rzut oka widać, że Logitech zmienił swój logotyp. Od tej pory znakiem marki będzie typografia, która stanowi jednocześnie nazwę firmy. Producent stawia na barwne materiały promocyjne, więc możemy spodziewać się wysypu wszystkich kolorów tęczy... Zapewne zapytacie się, czy od 2013 roku rozwijano tylko nowe logo marki - okazuje się, że korporacja przygotowała nieco więcej nowości.
Logitech stworzył nową markę o nazwie Logi, pod którą będą kryły się produkty niezwiązane bezpośrednio z segmentem klawiatur, myszek oraz słuchawek komputerowych. Na razie nie wiemy, jakie urządzenia zostaną opatrzone nowym logiem, ale na pewno możemy spodziewać się wkroczenia Logitecha na nowe pola. Producent podkreśla, że stawia na design swoich nadchodzących nowości - na razie mogą to być puste słowa, ale poczekajmy na pierwsze wyniki rebrandingu Logitecha. Na pewno trzeba przyzwyczaić się do nowych oznaczeń graficznych znanej marki.