Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Hitman DirectX 11 vs DirectX 12. Killer optymalizacji

Sebastian Oktaba | 11-03-2016 17:06 |

directx 11 vs directx 12 hitman test kart graficznychHitman cieszy się zasłużonym uznaniem wśród wielbicieli skradanek, ale najnowsza odsłona perypetii markotnego zabójcy wzbudza wielkie emocje również ze względów czysto technologicznych. Główny protagonista został bowiem podwójnym agentem, zdolnym wykorzystać biblioteki DirectX 11 oraz DirectX 12, których jednoczesna implementacja nareszcie pozwoli ocenić użyteczność (rzekomo) rewolucyjnego API Microsoftu dedykowanego systemowi Windows 10. Ponieważ Hitman przeciera jeszcze niezbadane szlaki wytyczone przez programistów, podejmuje ryzykowne lecz niezwykle ważne zadanie, koniecznego wdrażania nowych standardów. Czy będziemy świadkami momentu zwrotnego w historii gier komputerowych? Ile wydajności można zyskać dzięki DirectX 12? Czy rywalizacja między kartami graficznymi GeForce i Radeon obecnych generacji nabierze rumieńców? Test wydajności Hitmana wyjaśni przynajmniej kilka najbardziej nurtujących kwestii. Poleje się krew...

Autor: Sebastian Oktaba

Zawsze nienagannie ubrany, dokładnie wygolony, straszący ponurymi minami. Agent 47 powraca, jednak zgodnie z obecnie panującymi trendami, zamiast kontynuacji otrzymujemy restart serii, której początki sięgają zamierzchłego 2000 roku. Pomysł jest zupełnie do zaakceptowania, aczkolwiek głośny sprzeciw fanów wzbudza model biznesowy wykorzystany przy sprzedaży Hitmana. Twórcy w dniu premiery udostępnili tylko ułamek kampanii fabularnej, kolejne epizody będą publikowane cyklicznie, zaś wersja finalna (box) zadebiutuje dopiero na początku 2017 roku. Takie podejście do dystrybucji treści zostało dość negatywnie odebrane, wszak naprawdę trudno oprzeć się wrażeniu, że duńskie studio IO Interactive postanowiło podbudować budżet, zanim zaprezentują gotowy projekt. Poza tym, struktura rozrywki w Hitmanie będzie przypominać sandboxy, co powinno ułatwić maskowanie dziur rozparcelowanego scenariusza - poszczególne epizody uczyniono miniaturowymi opowieściami.

Hitman Beta pokazał wyraźną przewagę kart graficznych AMD, aczkolwiek nie oferował jeszcze obsługi bibliotek DirectX 12, dlatego ostateczna rozgrywka została przełożona do momentu premiery, czyli dzisiaj...

directx 11 vs directx 12 hitman test kart graficznych

Najsłabsza konfiguracja sprzętowa zdolna udźwignąć technologiczny ciężar najnowszego Hitmana, potrzebuje czterordzeniowego procesora Intel Core i5-2500K / AMD CPU Phenom II X4 940, zatem właściciele jednostek dwurdzeniowych mogą spodziewać się problemów. Kartą graficzną powinien być GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870, czyli kilkuletnie modele należące wówczas do średniego segmentu, ale obowiązkowo dysponujące 2GB VRAM. Wymagania względem CPU / GPU okazują się niezbyt zaporowe, zastanawiające jest natomiast 8GB pamięci operacyjnej w minimalnym wariancie. Komputer rekomendowany stanowi niemalże klasykę gatunku pod względem doboru procesora, gdyż wskazano ośmiowątkowe Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350. Tutaj również wypadałoby posiadać 8GB pamięci operacyjnej. Zalecane karty graficzne to GeForce GTX 770 / AMD Radeon R9 290, które zestawiono chyba przypadkowo, zwłaszcza iż Hitman powstawał przy asyście inżynierów z Sunnyvale.

Minimalna konfiguracja do Hitman:

  • Intel Core i5-2500K / AMD CPU Phenom II X4 940
  • NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7870
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • Windows 7 64-bit

Rekomendowana konfiguracja do Hitman:

  • Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350
  • NVIDIA GeForce GTX 770 / AMD Radeon R9 290
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • Windows 7 / Windows 8 (8.1) / Windows 10 64-bit

Hitman Beta pokazał wyraźną przewagę kart graficznych AMD, aczkolwiek nie oferował obsługi bibliotek DirectX 12, dlatego ostateczna rozgrywka została przełożona do momentu premiery. Jednakże biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia związane z Hitman: Absolution, zwycięstwo Czerwonych jest bardzo prawdopodobne. Silnik Glacier trzeciej generacji nie wygląda na napisany całkowicie od podstaw, bardziej zaktualizowaną wersję poprzednika, który debiutował jesienią 2012 roku. Wówczas autorski engine Duńczyków robił piorunujące wrażenie, szczególnie plansze wypełnione dziesiątkami postaci niezależnych, kolorowe źródła światła, efekty post-processingu itp. Warto przypomnieć, że Hitman: Absolution działał wprost znakomicie na układach graficznych AMD - Radeon HD 7970 spokojnie pokonywał GeForce GTX 680, natomiast Radeon R9 290 doganiał GeForce GTX 780 Ti. Jest relatywnie mało prawdopodobne, aby sytuacja uległa jakiejś diametralnej zmianie...

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 376

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.