Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Nowe wydajniejsze sterowniki 337 od NVIDII w kwietniu

Arkad | 30-03-2014 12:46 |

Wystąpienie NVIDII na wydarzeniu GPU Tech Conference 2014 nie przyniosło nam tego na co czekaliśmy, jednak nie mogliśmy narzekać na nudę - korporacja pokazała ekstremalnie drogą kartę graficzną GeForce GTX Titan Z z dwoma rdzeniami GK110 Kepler z sugerowaną ceną na poziomie bagatela 2999 dolarów, jak również pochwaliła się rozwojem swojej przyszłej architektury o nazwie Pascal. Jeszcze przed konferencją GTC 2014 dowiedzieliśmy się całkiem ciekawych informacji na temat nadchodzących sterowników dla kart GeForce GTX, które mają zaoferować wyraźnie większą wydajność przy użyciu tego samego API (DirectX 11). Jak się okazuje, NVIDIA planuje wydać swoje najnowsze oprogramowanie w przyszłym miesiącu (prawdopodobnie połowa kwietnia), a oznaczenie tychże sterowników będzie rozpoczynało się od liczby 337.xx.

Producent serii GeForce podobnie jak AMD ze swoim API Mantle planuje zmniejszyć obciążenie procesora spowodowane niepotrzebnymi funkcjami służącymi głównie do zapewnienia jak największej kompatybilności API DirectX. Deweloperzy otrzymując dostęp do nowych możliwości mogą tworzyć wydajniejsze gry obciążające przede wszystkim GPU. Sama instalacja nowych sterowników ma przynieść wymierne korzyści na tej samej platformie, chociaż tutaj warto zastanowić się nad prawdziwością slajdów od "Zielonych" krążących w sieci...

Nowe sterowniki na pewno nie będą żadną rewolucją, jednak pokażą prawdziwe możliwości NVIDII w walce z API Mantle.

Wzrost wydajności w wybranych tytułach na pewno będzie widoczny na wykresach, jednak tutaj działa magia miejsc testowych i samej metodologii - nie jest nigdzie powiedziane, że typowy gracz zauważy jakąkolwiek różnicę instalując sterowniki 337.xx nawet przy wykorzystaniu wskaźnika FPS. Cóż, NVIDIA dopiero rozpoczyna (oficjalnie) walkę z API Mantle przez aktualizację swojego oprogramowania, więc w przyszłości możemy oczekiwać lepszych wyników - i to wciąż przy wykorzystaniu DirectX 11.

Źródło: WCCF Tech

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 13

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.