Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Polaris najpierw dla technologii VR - AMD zdobywa 83% tego rynku

LukasAMD | 14-03-2016 17:10 |

amd vr polarisRynek systemów wirtualnej rzeczywistości rozwija się dynamicznie i pokazuje, że właśnie tutaj powinniśmy upatrywać tego, co poszczególni producenci będą nam prezentować w najbliższym czasie. Nikt jeszcze do końca nie wie, czy to rozwiązanie się przyjmie, czy też skończy jak 3D w telewizorach, które stopniowo odchodzi do lamusa. Niezależnie od przyszłości, AMD ma obecnie powody do zadowolenia – to właśnie ta firma ma obecnie 83% udziałów na tym rynku, może dyktować warunki i wprowadzać interesujące nowości. Czerwoni pokazali dzisiaj pierwszy układ Polaris 10 przeznaczony do zastosowań VR, a także ogłosili nowy program certyfikacyjny, dzięki któremu lepiej rozpoznamy urządzenia umożliwiające wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości.

AMD od roku aktywnie rozwija swoje oprogramowanie dla VR i współpracuje z innymi firmami, przy rozwoju technologii.

Skoro na tym rynku ogromne znacznie ma np. Oculus Rift, Google, czy też Samsung, to ktoś mógłby zapytać, co tu robi AMD? Firma ta od dawna angażuje się w projekty związane z VR – w rok temu w trakcie Game Developers Conference informowaliśmy o starcie projektu LiquidVR – w tym przypadku AMD walczy nie tyle sprzętem, ile oprogramowaniem, które umożliwia tworzenie uniwersalnych systemów wirtualnej rzeczywistości. Udostępnione i rozwijane przez nią SDK da się wykorzystać na układach GPU z architekturą Graphics Core Next, umożliwia ono także wykorzystanie niektórych funkcji DirectX. Rok później na kolejnej odsłonie wspomnianej konferencji poznajemy następne nowości.

AMD może chwalić się aż 83-procentowym udziałem na rynku VR ze względu na umieszczenie jej układów w popularnych konsolach, które umożliwiają wykorzystanie tej technologii. Pierwszą z nowości jest natomiast Sulon Q, tworzony przy współpracy z Sulon Technologies Inc., który stanowi pierwszy zestaw „wszystko w jednym” i umożliwia korzystanie z wirtualnej rzeczywistości bez konieczności podłączania dodatkowych urządzeń. Czwartą wersję GCN znaleźć można natomiast w zestawie, który odpowiadał za pracę HTC Vive Pre i dema Aperture Science Robot Reapair stworzonego przez Valve – tutaj wykorzystano nowy układ graficzny Polaris 10 wykonany w procesie technologicznym FinFET 14 nm i zgodny z DirectX 12. Jak więc widać, nowa architektura debiutuje przede wszystkim na VR, bo tutaj upatruje się dużych możliwości rozwoju.

Nowe systemy certyfikacji gwarantujące poprawne działanie zestawów w środowisku wirtualnej rzeczywistości.

Oprócz tego AMD wprowadziło dwa systemy certyfikacji dla zestawów, które mają pozwalać na użycie VR. Pierwszy to Radeon VR Ready Premium przeznaczony dla użytkowników domowych, drugi natomiast Radeon VR Ready Creator, którego szukać powinni profesjonaliści, deweloperzy, projektanci i inne osoby, które mają zamiar wykorzystać SDK LiquidVR do budowy własnych rozwiązań VR. Kupując zestawy oznaczone takimi certyfikatami, możemy mieć pewność, że poradzą sobie one z wirtualną rzeczywistością.

Źródło: AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Łukasz Tkacz
Liczba komentarzy: 62

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.