Hitman 2 otrzyma obsługę DirectX 12 w najnowszym patchu
IO Interactive zapowiedziało, że „Hitman 2” otrzyma nowy patch dodający do gry wsparcie dla interfejsu graficznego DirectX 12. Co ciekawe, pierwsza odsłona zresetowanej serii Hitman działała na podstawie dwóch API, DirectX 11 i 12, pomiędzy którymi można było się swobodnie przełączać. Renderowanie wykonywane przez nowszy interfejs graficzny w teorii powinno być lepiej zoptymalizowane pod wielordzeniowe procesory. Hitman 2 jest tytułem wydawanym przez WB Games, które zdaniem osób bliskich sprawie kładło duży nacisk na wypuszczenie na rynek gry w formie pojedynczego pakietu zamiast gry podzielonej na epizody, jak miało to miejsce z Hitmanem z 2016 r., co miało sprawić, że IO Interactive musiało skupić się na tworzeniu nowej, ciekawej treści, a nie na wprowadzaniu nowinek technologicznych.
Renderowanie przy pomocy nowego API będzie można włączyć w zaawansowanych ustawieniach menu konfiguracyjnego wyświetlanego przed uruchomieniem gry.
Podczas testów wydajności odświeżonego Hitmana z 2016 roku prowadzonych przez Sebastiana, do których odnośnik znajdziecie w tym miejscu, okazało się, że interfejs graficzny DirectX12 oferuje lepszą wydajność względem starszego rozwiązania. Wyniki te mogą być zapowiedzią tego, czego możemy spodziewać się w przypadku „dwunastki”, ponieważ gry wykorzystują ten sam, choć trochę zmodyfikowany silnik graficzny – Glacier 2. Studio nie potwierdziło, czy gra przeznaczona dla Xboxa One również otrzyma wsparcie dla dlatego API.
Test wydajności Hitman DirectX 11 vs DirectX 12. Killer optymalizacji
Aktualizacja v2.20 poza wsparciem dla DirectX12 wprowadza do gry nową lokalizację, Hantu Port w Singapurze, która odblokowuje się jako DLC, z misjami typu Sniper Assassin. Renderowanie przy pomocy nowego API będzie można włączyć zaawansowanych ustawieniach menu konfiguracyjnego wyświetlanego przed uruchomieniem gry. Patch waży około 1,8 GB. Dodatkowo rzeczona łatka poprawi problemy z rozmyciem ruchu, wieloma monitorami oraz szerokimi wyświetlaczami, podglądem działań z wykorzystaniem Picture in Picture.