GTA: San Andreas z gigantyczną modyfikacją graficzną. Oryginalna gra Rockstara jeszcze nigdy tak dobrze nie wyglądała
Seria GTA w ciągu ostatnich 20 lat doczekała się przynajmniej kilku wybitnych tytułów. Począwszy od GTA III, przez Vice City, San Andreas aż do GTA IV, otrzymywaliśmy bardzo wciągające produkcje, których poziom dopracowania i rozbudowania otwartych światów robił ogromne wrażenie. Gry spod szyldu Grand Theft Auto bardzo często są także obiektem zainteresowania moderów, którzy upiększają niemłode już tytuły na różne sposoby. Niestety w ostatnich miesiącach słyszymy o bardzo negatywnej polityce Take Two, który stara się na wszelkie możliwe sposoby blokować duże modyfikacje graficzne. Z pewnością jest to podyktowane zbliżającymi się remasterami całej wspomnianej trylogii (GTA Trilogy Remastered), a takie właśnie mody mogłyby spowodować mniejsze zainteresowanie oficjalnym pakietem. Mimo to, wciąż pojawiają się wzmianki o kolejnych modyfikacjach do gier z serii GTA. W sieci ujawniono właśnie pierwsze szczegóły na temat modyfikacji "SA_DirectX 3.0 Beta", która upiększa grę GTA: San Andreas.
Poznaliśmy pierwsze szczegóły dotyczące modyfikacji "SA_DirectX 3.0 Beta" dla gry GTA: San Andreas, która w znaczący sposób polepsza wrażenia wizualne tytułu, debiutującego w 2005 roku (PC).
GTA III, GTA: Vice City oraz GTA: San Andreas mają jeszcze w tym roku otrzymać nową wersję: GTA Trilogy Remastered
Modyfikacja opublikowana przez użytkownika o pseudonimie "Makarus", przygotowana została z myślą o grze GTA: San Andreas. Pierwsze efekty modu o nazwie SA_DirectX 3.0 Beta możemy zobaczyć na poniższym materiale wideo, zarejestrowanym w rozdzielczości 4K. Choć oczywiście nawet w ten sposób zmodyfikowany tytuł nie może się równać współczesnym grom, jednocześnie możemy podziwiać bardzo mocno zmienioną i ulepszoną oprawę graficzną względem oryginału z 2005 roku. SA_DirectX 3.0 Beta oferuje wiele nowych efektów graficznych, w tym odbicia, odbicia w przestrzeni ekranu (SSR - Screen space reflections), okluzję otoczenia w przestrzeni obrazu (SSAO) czy bardziej naturalne oświetlenie (GodRays).
GTA San Andreas z ray tracingiem. Wkrótce także w GTA VC i GTA III
Mocno zmodyfikowano także efekty pogodowe, co najlepiej widać we fragmentach toczących się w strugach deszczu. Bardziej naturalnie zaprezentowane opady deszczu w połączeniu z wysokiej jakości kałużami i odbiciami na nich, dają obraz dużo lepiej prezentującej się gry. Tekstury także zostały w wielu miejscach podmienione na nowe o wyższej rozdzielczości. Chyba nie przesadzę mówiąc, że GTA: San Andreas jeszcze nigdy wcześniej nie wyglądało tak dobrze. Niestety modyfikacja nie jest obecnie dostępna publicznie. Użytkownik Makarus posiada swój profil na Patronite, gdzie można wspierać twórcę modyfikacji. Wpłacenie 10 dolarów daje natychmiastowy dostęp do plików SA_DirectX 3.0 Beta.